Guztav May 8, 2014 Report May 8, 2014 Tjollahopp! Skulle ta fram Mustangen idag men det slutade med en vild jakt på att hitta nyckeln till den. Efter timmar av letande och ca 15 mil bilkörning för att leta på olika ställen så hittar vi den inte. Jag hade dock en reservnyckel som kunde öppna dörren och vrida om tändningslåset men bilen går inte igång. Hur gör jag nu? Går det att beställa en ny nyckel av Ford utan att ta bilen till dom? Den står nu i skogen ca 7 mil bort :-/ Citera
Daniel Linde May 8, 2014 Report May 8, 2014 Tjena,För att programmera in en ny nyckel med chippet måste man ha två fungerande nycklar redan.Det har jag själv gjort.I annat fall måste så vitt jag vet Ford eller någon som kan koppla in sig i datorn.När du vrider på tändningen blinkar "nyckellås" lampan då?Om den blinkar så betyder det att immobilizern inte godkänner din nyckel/chipp.Är den släckt så är det något annat som är galet.// Danne Citera
Guztav May 14, 2014 Author Report May 14, 2014 Det som inte är stulet kommer åter! Nyckeln är alltså efter många om och men upphittad i en vinterjacka! Men nej, när jag testade med den andra "okodade" nyckeln så blinkade ingen lampa, den ville bara inte starta.På vilket sätt skulle du kunna ordna ett sånt problem CMC-49?Jag funderar på att låta koda reservnyckeln så den blir användbar, någon som har koll på kostnaden för det hos Ford? Citera
CMC-49 May 15, 2014 Report May 15, 2014 Programera in den igen om chipet inte blivit förstört (magnetisering eller liknande) Om det är en original nyckel kan man nog inte byta chip i den så man får eventuellt ha ny nyckel med chip.inte många ford verkstäder som har utrustning till det men ring runt o fråga. Citera
HD-Man June 2, 2014 Report June 2, 2014 Kolla så att det inte är något annat som är knas. Köpte en ny bränslepump då den inte fick soppa trots att tankmätaren vIsade 1/4 tank, men tanken den va tom...ett tips till er andra skaffa en extra nyckel+dosa medansvar ni har 2 st för det underlättar när man klantar bort en av de två originalnycklarna går att köpa billigt på ebay för om olyckan är framme så behöver man 2st nycklar för att programmera om en ny. Citera
Recommended Posts