Loomis Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 HejJag har en Mustang 68 som behöver nya fälgar då konorna börjar bli dåliga på fälgarna som är Magnum 500 14 tums.Har förmodligen skruvats på och av ett antal gånger..Sitter 215 x 60 x14 tums däck på idag runt omFunderar på att skaffa 15 tums Magnum 500 fälgar, 15x 7. Om jag skall köpa däck till dom vilken bredd och profil bör man sikta på?Vet inte vad minimibredd kan vara på 7 tum?Hur breda kan man ha innan det tar i hjulhusen?Tack på förhand!Loomis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loomis Posted May 13, 2014 Author Report Share Posted May 13, 2014 Skulle dessa däck fungera med tanka att de blir cirka 5 cm högre totalt?Bf Goodrich Radial T/A 225/60-15 95SNågon som har erfarenhet?Ha det gott!Loomis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted May 13, 2014 Report Share Posted May 13, 2014 Hej!Jag har 235/65/15 bak och 225/65/15 fram, men jag har Cragar S/S-fälgar. Vet inte hur detblir med Magnumfälgar. Jag har Goodrich Radial T/A, Riktiga skitdäck, men då kör jag ju cab,en glidare således. Ingen racer, även om jag har en 390 under locket.Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4power Posted May 16, 2014 Report Share Posted May 16, 2014 Hej!Håller med Pools om Goodrich däcken, men de är ju snygga med vit text. Har 245/60/15 på min 69:a vilket är i bredaste laget för att gå fritt överallt alltid. Ditt val av dimension kan nog vara vettigt, kommer själv att gå ned i bredd när det blir dags för byte.MvhTC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts