mustanghasse cmc 1077 August 11, 2004 Report August 11, 2004 Hej Mustangägare!Innan start av motor trampar jag ner gaspedalen ett par gånger.När motorn går igång och jag ger lite gas så stannar den.Likaså när jag kör iväg och ger gas så kvävs den, lättar lite på gasenoch då kommer den igen. Motorn uppträder bara så när den är kall.Är det någon som vet vad det är för fel????Hälsn. Mustanghasse Citera
jorsei August 11, 2004 Report August 11, 2004 Har du kollat choken om den går på,det låter som att den inte skulle göra det eftersom bilen beter sig som han gör. Citera
ht67 cmc 1502 August 11, 2004 Report August 11, 2004 Det är väldigt vanligt på just kalla motorer! Har du nån choke? Om man inte använder choke så får man just de symptom du beskriver när motorn är kall. Får den sen gå en stund försvinner det. Choken minskar intaget av luft. En kall motor behöver en rikare bränsleblandning för att starta.Som jag ser det är det inget att oroa sig över. :wink: Citera
lestat August 11, 2004 Report August 11, 2004 exakt..... kör själv helt utan choke, å det e bara en vanesak. Citera
Recommended Posts