Camilla Ljungkvist Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Jag bytar också insug Fick med dom små "blå" gummi packningarna från Felpro ,fram/bak på blocket till insuget.Men efter koll så säger dom flesta "kasta dom åt..."Varför undrar jag då, dom sitter perfekt tycker jag.Har dom en tendens att flytta/läcka eller vad.Rör sig inte en mm, om jag lägger insuget löst på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Japp jag kastar dom också.Dom har som du säger både tendens att flytta sig och läcka.Använder du dom klistra ordentligt.Bästa är att lägga en sträng RTV eller liknande så håller det.Jag använder Biltemas HEAT på pistol......Har alltid funkat både där , oljetråg och liknande ställen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Ljungkvist Posted May 21, 2014 Author Report Share Posted May 21, 2014 Har en tub Loctite 5922, den borde man väl kunna använda!Verkar vara som typ Permatex eller liknande.Många sätter även sånt på båda sidor packningarna.Men det är väl för att hindra ev läckage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 Har en tub Loctite 5922, den borde man väl kunna använda!Verkar vara som typ Permatex eller liknande.Många sätter även sånt på båda sidor packningarna.Men det är väl för att hindra ev läckage.Problemet är att när du spänner insuget så pressas någon av packningarna ut från sitt läge.Om du vill använda dom så skulle jag råda att du först klistrar fast dom mot blocket och låter det torka fast ordentligtSen använder du silicon på ovansidanDet funkar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla Ljungkvist Posted May 21, 2014 Author Report Share Posted May 21, 2014 Jepp, har sett det inslaget.Jag kastar nog packningarna o kör på "kletet";)Tackar Per. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts