LinusAlthinsson May 21, 2014 Report May 21, 2014 Hejsan! Jag har varit och köpt mig ett edelbrock top end kit och en hei fördelade med inbyggd tändspole I samband med att jag renoverat den främre ändan av bilen samt motorn. Problemet är nu att när jag monterat allt och bara ska skruva ner 90 graders vatten nippeln till värmepaketet på vänster sida om fördelaren framifrån sett men då går den inte i för det finns knappt någon plats mellan hålet och fördelaren... Frågan är då finns det någon annan med samma insug och fördelar som löst det på ett bra sätt? Kan man byta plats på vattentempmätaren och den nippeln eller finns det någon annan bra lösning? Skulle vara innerligt tacksam för alla svar och lösningar Citera
mhdin May 22, 2014 Report May 22, 2014 Hejsan! Jag har varit och köpt mig ett edelbrock top end kit och en hei fördelade med inbyggd tändspole I samband med att jag renoverat den främre ändan av bilen samt motorn. Problemet är nu att när jag monterat allt och bara ska skruva ner 90 graders vatten nippeln till värmepaketet på vänster sida om fördelaren framifrån sett men då går den inte i för det finns knappt någon plats mellan hålet och fördelaren... Frågan är då finns det någon annan med samma insug och fördelar som löst det på ett bra sätt? Kan man byta plats på vattentempmätaren och den nippeln eller finns det någon annan bra lösning? Skulle vara innerligt tacksam för alla svar och lösningar Kan ju vara bra att veta vad du har för motor ,bil o. årsmodell. Citera
LinusAlthinsson May 22, 2014 Author Report May 22, 2014 Oj det märkte jag inte ens själv! Tack mhdin! Det är en 1969 Ford Mustang Fastback med 302:an i Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk Citera
Andrew May 22, 2014 Report May 22, 2014 Bara att dra upp fördelaren och montera ett måste om du ska få dit den . Du kan behöva en lägre vinkel än original 1969 som är ganska hög. Citera
Recommended Posts