Jump to content

Recommended Posts

Har med Mats Wilhelmssons hjälp funnit en till synes mycket fräsch Mustang HT -66 med komplett GT-look. Något speciellt man ska tänka på inför det avgörande beslutet eller överlåta det åt Mats?

8) naa... Fel färg, fel växellåda... :wink:

Kräsen är jag skall du veta.

Låter Mats fixa det där, så kan jag sitta vid strandkanten och ta en kall öl under tiden.... :mrgreen:

@CMC-49

Även om det inte är en cab så låter det väldigt billigt för att vara en mustang i fint skick, eller.. :?:

Kanske röten undertill eller " något för litet kyl som kanske behöver bytas...." som senare visar sig vara kass topp, som efter att ha blivit körd med det ett par år gjort att cylindern rostat inifrån och ut till kylkanalerna.... :roll: som man upptäcker efter att man köpt ett bigblock kyl för 5000 kr. på Tonys autoparts :lol:

Been there, done that 8)

Jag tycker att det är viktigt att man själv värderar vad man vill ha och är beredd att betala för. Det är lätt att fastna för ett utseende och skick på bilen och sedan inse att man hellre skulle vilja ha en som är i originalskick, de står ju alltid lite högre i både pris och aktning hos "kännare". Tänker framför allt på GT-utrustning som är påskruvat.

Bara tror att en orörd bil i originalskick slår lite högre än en omlackad och påplockad bil. GT-utrustning på en tidig Mustang innebär ju automatiskt omlackering av framskärmar då man måste lägga igen hålen för sidoemblemen. Men jag vet också att man tänker mycket på sin plånbok och vad man tycker är snyggt. Själv har jag dock med åren värderat originalskick och hellre orört än fint renoverat fast fel färg och så.

Lycka till med nya Mustangen.

Jag hade nog låtit Mats sköta det och tagit det lugnt själv, då han har ett gott rykte om sig.

Jag tog in min bil för två år sedan, tog reda på den gamla säljaren. Frågade ut både honom och min bilmäklare om både ditt och datt. Utan anledning, visade det sig, då hälften av det som sades, var ren lögn.

Jag tänker inte säga vem som tog in den för mig, för det spelar ingen roll - då ingen mäklare tar ansvar för skicket (vad jag vet), men de hjälper gärna till att sälja bilen vidare i Sverige "utan kostnad" (vem ligger då ute med pengarna?)

Men efter ytterligare 40.000:- nedlagda, är bilen precis så fantastisk som jag ville ha den från början.

Slutet gott allting gott.....

Factory Red-Beauty

• 1 month later...