Jump to content

Backljus Mustang 69:a


Conna Gas

Recommended Posts

Hejsan!

Någon som har ett tips hur man får backljusen att fungera?

Sitter en fyrpolig kontakt ur torpedväggen som jag tror skall vara till dom.

Någon som vet var den skall kopplas ihop med?

Sitter en C4 låda i bilen.

Hälsn. Conny

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja Neutral kontakten som sitter på lådan är feljusterad alternativt trasig.

justering gör du enkel med att lossa lite på skruvarna som håller kontakten och vrider sedan hela kontakten medurs eller moturs tills du kan starta bilen.

Bilen ska kunna startas på P och på N

Får du inte till det är kontakten troligen trasig och behöver bytas ut.

http://www.cjponyparts.com/scott-drake-neutral-safety-switch-c4-c6-12-15-1966-1969/p/SW877/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tjena, Per!

Tänkte höra med dig om du har nått bra tips vad jag skall använda för tändstift till min Mustang 69:a med 302:a! Sitter första steget trimkam i samt högkompskolvar, en helt ny Eidelbrook 600 samt en helt ny HEI fördelare 50k med Fordracing 9mm tändkablar. Motorn går oroligt på tomgång och misständer vid jämn gas när jag kör med den, men gasar jag på går den alltid perfekt! Kan det va att jag köpt tändstift som skall vara till original? Sitter just nu AC Delco stift i den.

Med vänlig hälsning Conny

Link to comment
Share on other sites

Tjena, Per!

Tänkte höra med dig om du har nått bra tips vad jag skall använda för tändstift till min Mustang 69:a med 302:a! Sitter första steget trimkam i samt högkompskolvar, en helt ny Eidelbrook 600 samt en helt ny HEI fördelare 50k med Fordracing 9mm tändkablar. Motorn går oroligt på tomgång och misständer vid jämn gas när jag kör med den, men gasar jag på går den alltid perfekt! Kan det va att jag köpt tändstift som skall vara till original? Sitter just nu AC Delco stift i den.

Med vänlig hälsning Conny

Halloj!

Köp helt vanliga NGK stift och det behöver knappast vara något kallt stift utan standard grad kan duga.

Sånt får man ju pröva sig fram

Vissa stift kan ge dålig gång....Bosch är ett sådant exempel som är rätt värdelöst i en Ford förgasar motor....Minsta det blir surt så hackar och spottar det....Vet tyvärr inget om AC Delco....Känns lite Cheva faktiskt! :)

NGK stiften är helt suveräna då de tål bli skitiga eller sura utan försämring.

Grymt billiga också och du hittr de nästan överallt

Champion är lika bra men svårare få tag på.

Nått som är irriterande med rätt många stift är att toppen är demonterbar=vibrerar loss. NGK är den fast och därmed en strul faktor mindre.

Eftersom du kör med brytarlös tändning så öka gappet till minst 1.1mm så det blir en bra energistöt!

Det kan göra rätt mycket på motorn gång och respons

Har du eftermarknads toppar typ Edelbrock kan du ringa till Persåkers och köpa NGK FR5 V-Power det har han typ en pall av hemma

Dessa kör jag med och har aldrig svikit mig.

kostar inte ens 30kr/st vilket är grymt bra.

post-2532-144839493136_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej, igen!

Tusen tack för de snabba svaret, skall testa att byta till NGK och ställa om gapet! Har än så länge originaltoppar så de får bli stift till såna.

Ha de bäst å tack än en gång!:clap:

Med vänlig hälsning Conny

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...