Jump to content

Icke fungerande elantenn


Per T

Recommended Posts

Hej

Har äntligen blivit mustang ägare för första gången och börjar renoveringsbanan med en icke fungerande elantenn. Brytaren sitter i konsollen men lyckas inte hitta någon säkring eller liknande till antennen. Någon som vet?

Det är en Ht-67 med 289:a.

Tackar på förhand

Per

Link to comment
Share on other sites

Det är svårt att gissa allt som kan vara fel och jag vet inte hur mycket du redan kollat själv.

Jag skriver några ideér i väntan på att någon som har mer erfarenhet kanske kommer på eller vet vad det är för fel.

Om du redan testat allt så är det bara att skriva mer. Ju mer info du lämnar, desto större chans till ett svar som löser problemet.

Jag kollade igenom el-schemat för -67 och jag kan inte hitta en enda stavelse om el-antenn. Visst kan det hända att jag missat något.

Varför inte börja med att konstatera vissa saker först så kan du utesluta andra?

  • 1. Har du mätt så att du har spänning fram till och igenom brytaren? Om Ja, gå till p.3.
    2. Är det original monterat? Färg på kabel? Bara att följa den och se var den tar vägen. Jobbigt men det går. :?
    3. Har du spänning ända fram till Antennen? Om inte så är det nåt fel med kablaget.
    4. Om du har ca +12V ända fram kan det vara dålig kontakt med jord (rost mm.) men antennen kan också vara trasig.
    Har du demonterat antennen och testat den löst så att du vet att den fungerar?
    Om den är död så finns det alltid nya att få tag i...
http://johnsmustang.com/Parts/details-10514.html

Du får testa ovanstående och återkomma om det inte löser sig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...