Stefan cmc 1169 August 24, 2004 Report August 24, 2004 Hej, har köpt min förste musse -66 cab med C4:a och 289:a. 2VStartar den alltid på ettan även då den ligger i driven eller måste man lägga den i låg för det, den växlar mjukt o fint i övrigt ? Hur många steg skall där vara?Tomgången är väldigt varierande från ca 1000-1500 varv, har dock problem att få upp motortempen till normal nivå. Kör så det ryker och är glad som en speleman. Citera
Ronnie S August 24, 2004 Report August 24, 2004 Till och med 1966 hade Ford ett lite annorlunda system på växelväljaren, med två drive-lägen. Lägena ligger i denna ordning:PRND (Använder bara växel 2 och 3. Startar alltså alltid på 2:an. För halt väglag)D med grön punkt (Använder alla 3 växlar)1 (Låst på ettan)Så troligen har du kört på "fel" drive-läge. Citera
errorflynn cmc353 August 25, 2004 Report August 25, 2004 Detta förklarade en del för mig med. Ingen jag talat med har sett en växelväljare med grön punkt. Och jag trodde det var fel på lådan då den aldrig startade från 1:an. Men nu i sommar råkade jag hamna på gröna punkten och då växlade den från 1:an Citera
berne November 18, 2004 Report November 18, 2004 Vad har du för kulör på bilen Stefan? Det är väl händelsevis inte en Silversmoke Gray? (svårt att se på den lilla bilden) Citera
Recommended Posts