Jump to content

Svajande instrument i panelen


berghmat

Recommended Posts

Hej! Jag heter Matte och har en Mustang från 1966 sen 20 år tillbaka. Den har gått näta på problemfritt i alla år. Den togs från staterna till Sverige 1985 och renoverades i fyra år . Det som inte byttes var elsystemet vilket givetvis var en miss.( dock ej påverkbart av mig )

Det problem jag har nu är att instrumenten,( vattentemp, oljetemp och bensinmängd) inte fungerar eller svajar fram och tillbaka. Jag trodde direkt att det var ett jordfel men efter att ha kollat jordpunkter, monterat isär och felsökt alla kontakter, sprutat kontaktspray löser jag ändå inte felet. Även lysena blir ibland "svaga". I övrigt fungerar allt annat.

Har någon snäll Mustangare något tips ?

Tack på förhand! / Matte

Link to comment
Share on other sites

Hej Matte!

Har du haft en Musse i 20 år utan att vara medlem i klubben?. Kan varmt rekommenderas. Vi har mycket kul tillsammans.

Nu till ditt problem.

Titta på den här killens video om problemet så får du lite hjälp på vägen. Men....det finns mycket mer än det här på hans website.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Hej Matte!

Har du haft en Musse i 20 år utan att vara medlem i klubben?. Kan varmt rekommenderas. Vi har mycket kul tillsammans.

Nu till ditt problem.

Titta på den här killens video om problemet så får du lite hjälp på vägen. Men....det finns mycket mer än det här på hans website.

Lycka till!

Super Tack för tipset ! Filmen var bra och jag ska kolla upp kontakterna bakom instrumenteringen.

:-) Matte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...