Henke cmc 2171 September 6, 2014 Report September 6, 2014 Hej. Jag var tvungen att snabbt byta ut min gamla holley 600, eftersom den började läcka och var sprucken. Fick tag på en 750 vac, som jag VET är för stor för min 351w, men som jag tänkt att iaf rädda sista sommarturerna med.Den sitter på plats, allt är kopplat efter bästa förmåga. Choke och vakuumklocka från gamla 600:an.Från början sprutade( vällde ut!!) bensin ut från främre skålens luftning,men det löste sig efter lite rengöring av nålen. Motorn startar bra, och går bra/varvar bra på tomgång. Inga problem heller att smyga iväg med växel i (4pet manuell låda).Men försöker jag gasa på, i mitt fall upp för backen från garaget,tvärdör den, men startar direkt om man vrider på nyckeln. Är det sekundären som inte öppnar sig? Och hur löser jag isf det? får den för lite/mycket luft? för lite /mycket soppa? Vet att flottörhöjden inte står rätt, men kan det orsaka såna här problem??Mvh Henke Citera
Per Berglund September 7, 2014 Report September 7, 2014 Det är inte för stor....Har mätt min 351 med 750cfm i bromsbänk och den ger faktiskt lite vakuum med plattan i botten.Börja med flottörnivå det är mycket viktigt.Gör bara en förändring i tagetSkickas från min iPad via Tapatalk Citera
ThomasFB September 23, 2014 Report September 23, 2014 Hej. Jag var tvungen att snabbt byta ut min gamla holley 600, eftersom den började läcka och var sprucken. Fick tag på en 750 vac, som jag VET är för stor för min 351w, men som jag tänkt att iaf rädda sista sommarturerna med.Den sitter på plats, allt är kopplat efter bästa förmåga. Choke och vakuumklocka från gamla 600:an.Från början sprutade( vällde ut!!) bensin ut från främre skålens luftning,men det löste sig efter lite rengöring av nålen. Motorn startar bra, och går bra/varvar bra på tomgång. Inga problem heller att smyga iväg med växel i (4pet manuell låda).Men försöker jag gasa på, i mitt fall upp för backen från garaget,tvärdör den, men startar direkt om man vrider på nyckeln. Är det sekundären som inte öppnar sig? Och hur löser jag isf det? får den för lite/mycket luft? för lite /mycket soppa? Vet att flottörhöjden inte står rätt, men kan det orsaka såna här problem??Mvh HenkeSekundärsidan bör inte öppna under dom omständigheter du beskriver, utan först senare och vid högre varvtal. Ställ bränslenivån rätt och kolla att accpumpen ger en dos genom shootern då du trampar plattan. Se till att inte tillskottsventilen (power valve) kärvar eller är trasig. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.