Jump to content

Fälgar


Fanta_gbg

Recommended Posts

om man kollar på fälgar måste man ha "fälgdim" någon som vet dim på en -95?

Ni som har köpt andra fälgar, har ni 17" eller vad har ni?

Undrar....

4½" är bultcirkeln (vad blir det? 112,5cm?), 5 bultars, bredden brukar ju vara 7, 8 eller 9"...

skulle jag köpa så är det ju minst 17" och 8" breda...

Offset och navets diameter är ju andra saker som spelar in...

Link to comment
Share on other sites

det bara snurrar i huvudet på mej, i katalogen skall man gå efter "bultc." t ex 4/108, 5/108, 5/112 eller 5/114,3 vad skall jag kolla på :oops: ´

Är det då 5/114,3 som passar ( 5 bultar och så måttet på navet? )

Förvirrad... igen :(

Link to comment
Share on other sites

det bara snurrar i huvudet på mej, i katalogen skall man gå efter "bultc." t ex 4/108, 5/108, 5/112 eller 5/114,3 vad skall jag kolla på :oops: ´

Är det då 5/114,3 som passar ( 5 bultar och så måttet på navet? )

Förvirrad... igen :(

Jepp det är det du ska kolla efter, 5/114,3 är antal_bultar/bultcirkel

andreas.e>> du har rätt att 4½" blir 114,3, räknade bara lite fel där...

Link to comment
Share on other sites

köpte nyligen fälgar till min bil, 17/235/45 tycker nog att jag borde valt 18" istället...firman som jag köpte dom av sa att dom flesta fälgar borras i sverige och att att jag i stort sett kunde välja o vraka bäst jag ville..så jag valde ett par advanti cobra...skitsnygga på mussen! kika in på specialfälgar.se o titta..men välj gärna rediga baksulor så dom fyller upp huset ordentligt, om du har kataloger framför dig så är det samma spec. på mustang 94- som på nissan 300zx..114/3..lycka till med fälgvalet...en sak är säker det lyfter bilens utseénde mer än man kan tro!/ tjompen

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
om du har kataloger framför dig så är det samma spec. på mustang 94- som på nissan 300zx..114/3..lycka till med fälgvalet...en sak är säker det lyfter bilens utseénde mer än man kan tro!/ tjompen

Hejhej. Jag är ny här, jag kör inte ens mustang... Jag glider omkring i en såndär äcklig japanare, så jag förstår om ni håller er borta. ;)

Jag har bara en liten fråga jag skulle uppskatta att få svar på.

Är det samma ET (offset?) på mustang 94 som på 300zx också, eller är det bara bultmönstret?

Tack på förhand. :D

Link to comment
Share on other sites

Hejhej. Jag är ny här, jag kör inte ens mustang... Jag glider omkring i en såndär äcklig japanare, så jag förstår om ni håller er borta. ;)

Jag har bara en liten fråga jag skulle uppskatta att få svar på.

Är det samma ET (offset?) på mustang 94 som på 300zx också, eller är det bara bultmönstret?

Tack på förhand. :D

Jag vet att vissa kataloger har Mustang 94-04 och Nissan 300ZX i samma tabell borde innebara att dom anv'nder samma offset

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...