Jump to content

Recommended Posts

Jag har köpt huvudbromscylinder och bromsservo bendix

De bygger 35 cm och jag har 34 cm från torpedväggen och fjädertornet eller vad det heter. Inte bra. Kollar på andra bromsservo måste man borra upp de gängade hålen som sitter i torpedväggen känns onödigt.centrumhålet för axeln är också för litet typ 12 mm i diameter.Sedan ser axeln annorlunda ut måste ju passa bromsljuskontaken. Vad har ni satt i som är en lätt montering? Har nu skivor fram ska ha skivor senare bak med. Så då måste man ha en reduseringsventil. Eller finns det huvudcylinder för skivor fram och bak? Denna länk är alla skruvar från ett håll http://youtu.be/FryLbIshuCo

Ja förutom borra upp de gängade muttrarna måste du nog också skära upp torpeden där servostången ska in.

Kan skilja mellan årsmodeller så är inte helt säker på det.

Bör finnas borrmallar på nätet eller bara använd servo bottenplatta som mall

Vissa årsmodeller har olika bromspedaler för de olika bromssystemen. Kort pedal för trumbromsar och lång pedal för skivbromsar

Var har du köpt bromsservot ifrån?

Längden verkar konstigt..Hur tjock är den första biten på servot.

post-2532-144839517873_thumb.jpg

Köpt på Carfix som fick uppdraget att ta fram det jag skulle behöva.

post-3542-144839517876_thumb.jpg

post-3542-1448395180_thumb.jpg

post-3542-144839518121_thumb.jpg

10 cm är den första delen. Med huvudcylinder är 2 cm längre än mitt orginal.

Jag har manuell spolarpump. Jag har en kontakt på fördelarblocket (broms). Hade tydligen fått fell. Ska hämta de rätta på onsdag. Finns nu huvudbromscylinder till skivor fram och bak. Hur ska jag göra för att ha trummor bak tills jag ska byta skivor? Reduseringsventil?

Om du behöver reduceringsventil lär du märka!

Inte säkert det behövs nämligen.

Behövs det kan du köpa en universal justerbar och enkelt bara koppla in på bakre kretsen i efterhand.

Skickas från min iPad via Tapatalk

Japp en reduceringsventil har jag köpt.

Nu har jag en bromsservo som du sa att jag skulle ha. De hade skickat helt fel. Men nu så är axeln alldeles för kort, typ 3cm.

Kan man justera axeln på servon? Eller ska man ha någon adapter i mellan?

Stången ut från servon in i huvudcylindern kan man justera den? Ser så ut med dubbla ändor som är sexkantiga. Typ hålla i ena skruva på andra. Men den är helt stum och vågar inte ta i för hårt.

• 2 weeks later...