Happy October 18, 2014 Report October 18, 2014 Jag har köpt huvudbromscylinder och bromsservo bendixDe bygger 35 cm och jag har 34 cm från torpedväggen och fjädertornet eller vad det heter. Inte bra. Kollar på andra bromsservo måste man borra upp de gängade hålen som sitter i torpedväggen känns onödigt.centrumhålet för axeln är också för litet typ 12 mm i diameter.Sedan ser axeln annorlunda ut måste ju passa bromsljuskontaken. Vad har ni satt i som är en lätt montering? Har nu skivor fram ska ha skivor senare bak med. Så då måste man ha en reduseringsventil. Eller finns det huvudcylinder för skivor fram och bak? Denna länk är alla skruvar från ett håll http://youtu.be/FryLbIshuCo Citera
Per Berglund October 18, 2014 Report October 18, 2014 Ja förutom borra upp de gängade muttrarna måste du nog också skära upp torpeden där servostången ska in.Kan skilja mellan årsmodeller så är inte helt säker på det.Bör finnas borrmallar på nätet eller bara använd servo bottenplatta som mallVissa årsmodeller har olika bromspedaler för de olika bromssystemen. Kort pedal för trumbromsar och lång pedal för skivbromsarVar har du köpt bromsservot ifrån?Längden verkar konstigt..Hur tjock är den första biten på servot. Citera
Happy October 18, 2014 Author Report October 18, 2014 Köpt på Carfix som fick uppdraget att ta fram det jag skulle behöva. 10 cm är den första delen. Med huvudcylinder är 2 cm längre än mitt orginal. Citera
Per Berglund October 18, 2014 Report October 18, 2014 Ser helt rätt ut men du saknar plåt spacern min pil pekar på.Det där ska få plats tycker jagSkickas från min iPad via Tapatalk Citera
turbo57 October 18, 2014 Report October 18, 2014 Tycker det verkar som att servoklockan är väldigt lång på din modell Citera
Happy October 19, 2014 Author Report October 19, 2014 Ska kolla upp det.Fördelningsblock elkabel vart går den? Citera
turbo57 October 19, 2014 Report October 19, 2014 Om det är kabeln som syns på min bild du menar, så går den inte till fördelningsblocket, har för mig att den går till min spolarpump. Citera
Happy October 20, 2014 Author Report October 20, 2014 Jag har manuell spolarpump. Jag har en kontakt på fördelarblocket (broms). Hade tydligen fått fell. Ska hämta de rätta på onsdag. Finns nu huvudbromscylinder till skivor fram och bak. Hur ska jag göra för att ha trummor bak tills jag ska byta skivor? Reduseringsventil? Citera
Per Berglund October 20, 2014 Report October 20, 2014 Om du behöver reduceringsventil lär du märka!Inte säkert det behövs nämligen.Behövs det kan du köpa en universal justerbar och enkelt bara koppla in på bakre kretsen i efterhand.Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
Happy October 28, 2014 Author Report October 28, 2014 Japp en reduceringsventil har jag köpt.Nu har jag en bromsservo som du sa att jag skulle ha. De hade skickat helt fel. Men nu så är axeln alldeles för kort, typ 3cm.Kan man justera axeln på servon? Eller ska man ha någon adapter i mellan?Stången ut från servon in i huvudcylindern kan man justera den? Ser så ut med dubbla ändor som är sexkantiga. Typ hålla i ena skruva på andra. Men den är helt stum och vågar inte ta i för hårt. Citera
Happy November 8, 2014 Author Report November 8, 2014 Som sagt bromsaxeln är ju 1" kort. Hur får jag bort axeln ur servot. Om jag ska byta ut till en justerbar axel. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.