Jump to content

Recommended Posts

Hej igen! Jödde här.

Börjar bli dags att skruva på en styrservo på 68:an.

Har nog bestämt att det får bli en Borgesson ,då det verkar vara ett alternativ som

ger bilen bra styregenskaper. Sonderat lite priser i Sverige och USA, minst pengar är ju från USA ca 6000 sek + frakt

men isf plockar man ju med en del annat när man ändå beställer.

Har inte plockat bort den gamla snäckan än och mätt på sektoraxeln, men troligtsvis är den 1 1/8 tum.

Om någon ligger på en Borgesson styrning som skulle kunna passa min bil så är jag säkert intresserad!

En annan fråga när jag ändå skriver. Under mörkerkörning i somras med helljuset på slocknade det helt plötsligt

och fick snabbt koppla till halvljus som fungerar klanderfritt.

Någon som känner till vilken komponent som strejkar?

Ha det! alla musseälskare

J

Ljuset är ett standard problem på USA Fordar.

Ljusreglaget på instrumentbrädan börjar tröttna så byt ut den.

Konstruktionen är gammal och all ström till ljusen går genom denna och belastas hårt....Det finns inget ljusrelä alltså!

Så bygga om till ljusrelä ger dig både starkare och tryggare ljus.

Minskar också belastningen på kabelstammar.

Har du inte lust att byta omkopplare så kan du sätta dit ljusrelän och då funkar ljusomkopplaren enbart som signalström till relät.

Bra att sätta relä både till halv och hel ljuset

Tackar för infon, det var det svar jag misstänkte jag skulle få då jag vill minnas att samma problem

uppstod på min allra första bil, en Fairlane 67 a. Den fick reläer, sen fungerade det bra.

/J

• 2 weeks later...

Lars Oscarsson, CMC 383, har en färdig sats för att bygga om till relästyrning av hel och halvljus.

Enkel att koppla in, ingen åverkan på elsystemet.

Mvh.

P-O

Lars Oscarsson, CMC 383, har en färdig sats för att bygga om till relästyrning av hel och halvljus.

Enkel att koppla in, ingen åverkan på elsystemet.

Mvh.

P-O

Biltema har även Kabelsats för strålkastare 149:- likadant här ingen åverkan på el systemet.....

Tack för alla svar ang belysningen, får nog kolla på Biltema.

Själv håller jag för tillfället på att laga ROST i baljorna bak på min Musse,

inte vad jag räknat med, bara att bita i det sura äpplet och konstatera det faktum att

man kan dölja mycket med underredsmassa i stora mängder, är det förresten nån som kan säga

vad det ska vara för ytbehandling i bagageutrymmet original?

Ha det ! Jödde.

Biltema har även Kabelsats för strålkastare 149:- likadant här ingen åverkan på el systemet.....

Vi klubbmedlemmar köper hällre av en annan medlem än av "Feltema" Eller hur Mats?

Mvh.

P-O

ytbehandling i bagageutrymmet original

Ska vara samma färg som bilen, som tidigare skrivits,

Svart som många har är helt fel åt väggarna, jo om man nu inte har en svart så klart.

ROST på en Mustang kan inte vara möjligt,

du måste ha en Opel eller ja just ja en Ford... hummm du har nog rätt.

Hej Snorre ! Det verkar vara nån sorts body sprutat på insidan av skärmarna, och därefter svart matt färg och även underredsmassa kletat lite här och var, inte så fränt!! men eftersom jag nu fixar till rosten i baljorna och div annan rostangripen planplåt över rambalkarna, kommer jag nog att släta till så bra det går, och därefter lägga den röda färgen över alltsammans. Blir nog snyggast så.

Ev en tunn body på insidan av skärmarna.

Men först blir det nog JUL!

ha det ! Jödde