berne September 4, 2004 Report September 4, 2004 Kan någon hjälpa mig med förslag på rätt prisläge på föjande bil: 66:a 289, C4 convertible.:uppsvetsad o blästrad kaross, ny lack o ny cab samt ny inredning. MYCKET FIN så långt MEN lite "tveksam mekaniskt" Motorn lär vara renoverad i staterna-kvitto finns på "engine fixed" för 14000 spänn, men ingen spec på jobbet. Går bra, men fel förgasare och ful motor. En hel del smått behöver fixas: byta alla handtag o knappar, ny instrumentpanel,, nya länkarmar, en del nytt krom, reservhjul, bälten. mm. mm. Saknar radio .. Inget rallye-pac eller konsol. Elcab o ac, annars inga options. Vad kan vara vettigt att betala för en dylik vagn????? Mycket tacksam för tips!! Citera
Tomgro cmc 702 September 5, 2004 Report September 5, 2004 Hej !Köpte en -66 cab häromveckan :-)Har kollat runt en del innan detta.Slå en pling så kan jag berätta min "syn" på läget. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 6, 2004 Report September 6, 2004 Hej.Hoppas att det inte är en dåligt renovering av karossenunder all lack, även om det står att en massa är fixat sålita inte på det. Du bör fördjupa dig i koder och om det verkligen är enrenoverad motor mm. Den har i minna ögon en mager utrustning och det är i ochför sig inte ovanligt men cabbar brukar vara lite extrautrustade främst inrednings mässigt. Det finns massor av s.k. renoverade Mustanger och dåframför allt cabbar, där man påstår en massa saker. Anledningen till att cabbar renoveras är att det gårfortfarande att tjäna pengar och då mycket pengarpå dessa främst 65-66.Jag kan förstå att det skan vara så svårt att betalarätt pengar för rätt bil, i mina ögon så är det fortfarandeinte rätt att sätta ett pris då det fattas en massa fakta. Vad säger dörr taggen är det rätt färg på inredning ochlack är det rätt motor typ,växel låda, bakaxel,mm. :wink: Priset bör om detta är rätt vara runt 150.000.- efter somdu skriver att det är många små detaljer som behöverfixas. Kom ihåg att många små saker blir väldigt stora pengartillslut. En liten notis runt detta med Mustang cab, det finns idagoch sedan många år tillbaka firmor i USA som köper uppallt i Mustang väg och då främst cabbar 65-66. Det man vill komma åt är dörr tagg och indentitetspapper resten finns redan så som Mustang delar och även grundämne för att bygga upp en ny renoverad cab från i stort sett ingenting.Till detta bör läggas att det givetvis finns serigösa och ävenOserigösa som vill på olika sätt tjäna pengar. Det kan alltså vara en Mustang som renoverats från sitt kompletta ursprung men det kan också vara en Mustang som är uppbyggd efter en dörr tagg och ett gammal papperalltså inget Mustang ämne. :wink: Citera
Recommended Posts