mach1 73 December 6, 2014 Report December 6, 2014 Hej Jag har Mach1 73 med 351c och 2 ports förgasare (original 2100).Automat och el chock .Min fråga är vilket förgasare modell som passar direkt i min insug ?Har tittat Edelbrock förgasare men vet inte vilket modell ska jag ha ,utan att köpa massa extra delar.Holley förgasare samma sak .Jag vill inte ha någon race modell ,för mig gäller det glida lugnt.Bilen är helt standard vad gäller i motor.MVH mach 1 73. Citera
LasseS December 12, 2014 Report December 12, 2014 Holley 500cfm nr 4412 passar direkt på insuget, ger mer hästar och drar lite mer bränsle. Finns på Norrlands Custom för 3800 inkl. fäste för Ford kickdown stag.. Annars skulle säkert din originalförgasare må bra med ett renoveringskit med nya packningar o annat... Passa på att putsa i kanalerna på spacern som förhoppningsvis sitter kvar mellan förgasaren o insuget då det brukar vara gjutskägg samt mindre diameter i kanalerna än vad förgasare och insug har.. Citera
Per Berglund December 12, 2014 Report December 12, 2014 Håller med LasseS att renovera 2100 Autolite är både billigast men även klart bästa förgasaren för ändamålet.Både Norrlands Custom och Hansen Racing har denna renoveringsats.....Hoppas jag iallfall om inte åldern tar ut sin rätt.http://www.carbguy.com renoverar annars 2100 om du vill lämna bort detHolley 500 är kanon jag har själv ägt en sådan! Men bibehålla originalet är ju "extra allt" Citera
mach1 73 December 12, 2014 Author Report December 12, 2014 tack i svaret,Mina problem började ca 1år sedan bilen ville inte starta när startade alla cylinder var inte med .testade tändkablarna samtidigt vissa visade ingen gnista .trodde fördelaren hade gjort sitt ,köpte ny HEI utan brytare .Sen renoverade förgasaren och testade med gammal fördelare bilen startade ???.Bytte ny fördelare bilen startade .Enda fick göra justera tomgång och blandnings skruvarna och dra ny kabel till tändspolen, fördelaren måste ha 12 v hela tiden .Problemet vad hade i början kan inte förklara ,vad som var fel.El fel ,tändspolen,fördelaren,förgasaren, annat.Bilen går lite bättre nu med nya fördelaren.Tack för svaret LasseS och per Berglund. Citera
Recommended Posts