Jump to content

Köpråd 2005-2007 GT


grupph

Recommended Posts

Åkt lite olika sportbilar men helt novis på Mustang

Har siktat in mig på lågmilad GT från 2005-2007 , något speciellt att tänka på,

då tänker jag mest på motor/låda men alla tips är välkomna

Priserna nu på vintern känns som högre än i våras/höstas lite urval kanske.

Ex en 2006 GT Premium Coupe 6000 mil original-bil vad skulle en sån vara värd tycker ni

så man får något att gå efter.

Cab står den högre eller samma.

Tacksam för svar

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kör själv en GT -05 och trivs mycket bra med den. Ett vanligt problem är tankningen. En del tankar är svåra att fylla upp. Det är avluftningen som är problemet. Detta åtgärdades efter något år men just 05-06 har de problemet ibland. Det gäller att testa sig fram vilken mack som har de "slöaste" pumparna så går de oftast bra och så att inte fylla tanken när den är halvfull utan när de endast är ca 15-20 liter kvar i tanken. Ett litet tips att tänka på om du kollar på en 05:a

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kolla på grufmansbil, där är en del tips om vad du skall kolla upp. De årsmodellerna du kollar på har haft problem vid runt 5000 mil med framvagnen. Gäller ju inte alla utan förstår att det har en del med hur bilen körts.

Sedan är det tankningen som föregående nämner, tycker personligen inte att det är något problem. Gäller bara att vinkla handtaget på ett speciellt vis och inte tanka full patte direkt. Utan tanka lite lugnt i början och öka sedan efterhand.

Vissa modeller har problem med rost undetsida motorhuven.

Översvämning passageresidan såvida du inte gör rent dräneringsventilen.

För övrigt är det en sjukt trevlig och rolig bil att köra som drar till sig personers uppmärksamhet, så det är bara att hitta ett exemplar du vill ha o köpa. :-)

Link to comment
Share on other sites

När du är och provkör och närmar dig köpet så se till att du tankar själv så det verkligen är ok annars kommer du garanterat att bli frustrerad efteråt om du råkar på en Mustang med detta problem. En del av oss har inga problem alls (med dessa årsmodeller) medan andra har haft enorma problem med att enbart kunna småfjutta med tankningen som tar "en evighet" och man har ingen lust att börja mecka med att få ordning på detta, tankningen ska ju bara fungera... En annan sak du kan kolla på är handbromsen, att den tar ordentligt och jämnt. Det är annars en sak som kommer att behöva åtgärdas, speciellt om det är en automatare, dvs man använder inte handbromsen fastän den bör användas just för sakens skull. Spindellederna fram som (så småningom) kommer förmodligen att behöva bytas. Men nummer ett är att kolla bilen via Carfax först och inte lita alltför mycket på säljaren. Lycka till med ditt köp!!:cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tack för all info

Får se om det blir bil i veckan ska titta på en GT Coupe

Ser att American Muscle har mycket trevligt till Mustang nån som beställt

därifrån, kvalite,gick att få färdiglackerat delar också mm står fri shipping men inte kommit på om det gäller till Sverige

misstänker att det inte är så.

Något annat ställe annars som ni handlar ifrån som är bra?

Link to comment
Share on other sites

Tack för all info

Får se om det blir bil i veckan ska titta på en GT Coupe

Ser att American Muscle har mycket trevligt till Mustang nån som beställt

därifrån, kvalite,gick att få färdiglackerat delar också mm står fri shipping men inte kommit på om det gäller till Sverige

misstänker att det inte är så.

Något annat ställe annars som ni handlar ifrån som är bra?

Lycka till med köpet, har själv en GT coupe och trivs himla bra med den. Man längtar redan nu tills man skall ta ut den i trafik. :-)

AM har bra priser men med dagens dollarkurs, frakt, moms och tullavgifter tror jag inte att du tjänar så mycket på det. Plus att du får tänka på om det skulle bli fel i beställningen och garantier, hur gör du då om det är beställt från USA?

Beroende på var du bor men jag som bor i Skåne kan starkt rek Badmanners i Kristianstad. Ägaren är mycket trevlig att snacka med och svarar snabbt när det gäller support.

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen

Då var den inköpt :D

Blev en 2007a GT Premium på bara 4500mil

Rent carfax varit i Sverige sen 2007 servicebok alla bespapper

och instruktionsböcker,Warentylappar mm (första USA bil jag köper som har det kvar)

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen

Då var den inköpt :D

Blev en 2007a GT Premium på bara 4500mil

Rent carfax varit i Sverige sen 2007 servicebok alla bespapper

och instruktionsböcker,Warentylappar mm (första USA bil jag köper som har det kvar)

Har man köpt vill vi se bild

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen

Då var den inköpt :D

Blev en 2007a GT Premium på bara 4500mil

Rent carfax varit i Sverige sen 2007 servicebok alla bespapper

och instruktionsböcker,Warentylappar mm (första USA bil jag köper som har det kvar)

Grattis.

Som föregående talare vill vi gärna se bild. :-)

Får man vara nyfiken och fråga vad du gav för den?

Köpte själv en 07a GT premium förra våren med 4800mil på mätaren. Var lite därför jag ville jämföra. :-)

Link to comment
Share on other sites

Kolla på grufmansbil, där är en del tips om vad du skall kolla upp. De årsmodellerna du kollar på har haft problem vid runt 5000 mil med framvagnen. Gäller ju inte alla utan förstår att det har en del med hur bilen körts.

Sedan är det tankningen som föregående nämner, tycker personligen inte att det är något problem. Gäller bara att vinkla handtaget på ett speciellt vis och inte tanka full patte direkt. Utan tanka lite lugnt i början och öka sedan efterhand.

Vissa modeller har problem med rost undetsida motorhuven.

Översvämning passageresidan såvida du inte gör rent dräneringsventilen.

För övrigt är det en sjukt trevlig och rolig bil att köra som drar till sig personers uppmärksamhet, så det är bara att hitta ett exemplar du vill ha o köpa. :-)

Översvämning passagerarsida ? Hur o var kollar jag detta ?

/Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Översvämning passagerarsida ? Hur o var kollar jag detta ?

/Jimmy

Gå in på Grufmanbil hemsida. Kolla under mecktips och där kan du läsa om översvämning. Sitter en liten dränering som rätt så lätt kan bli fylld av smuts.

Kolla på deras sida och hittar du inte det så hör av dig så hjälper jag gärna till.

Det är gjort på 5 min. Ytterligare ett tips samtidigt som du kollar det så passa på och kolla/ byta kupefiltret.

Link to comment
Share on other sites

Badmanners är nog säkert bra! Men de har inte allt! Jag har beställt grejor från Ebay de senaste två åren. Där finns allt, jag var lite orolig i början men hitintills har jag inte haft något problem! Jag har sparat in många tusen KR. på att beställa från USA. Trots frakt, moms och tull så blir det billigare på många saker! Det finns ställe på internet som heter https://www.shopusa.com/shopusa/sweden hit kan du skicka dina grejor oftast fraktfritt inom USA. De samlar ihop dina grejor, räknar ut frakt tull o.s.v. Sen skickas dina saker hem inom 1-2 veckor. Gå in och läs.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Grattis. :) Den blir snygg med lackade kåpor på backspeglarna så de blir svart/röd men det är min åsikt. Kanske du funderar på agent 47-speglar istället?

Har inte smällt vad jag ska göra än ,va lite rörigt vilken biltyp jag skulle välja denna gång,Porsche,BMW ,Trans am mm låg i siktet men musse har jag aldrig haft ,därför tillslut föll lotten på en sådan

Tror lite som du att speglarna är väldigt svarta ,sido-spoilers och nån typ av stripes tror jag det blir

Givetvis är den snyggare med sänkning men är trött på alla farthinder som man ska åka på skrå över

Framtiden får utvisa ,den ska användas iallafall hoppas vi syns i sommar

Link to comment
Share on other sites

Har inte smällt vad jag ska göra än ,va lite rörigt vilken biltyp jag skulle välja denna gång,Porsche,BMW ,Trans am mm låg i siktet men musse har jag aldrig haft ,därför tillslut föll lotten på en sådan

Tror lite som du att speglarna är väldigt svarta ,sido-spoilers och nån typ av stripes tror jag det blir

Givetvis är den snyggare med sänkning men är trött på alla farthinder som man ska åka på skrå över

Framtiden får utvisa ,den ska användas iallafall hoppas vi syns i sommar

man behöver inte ta den med dom kortaste fjädrarna :cool: Och grattis till en fin bil

Link to comment
Share on other sites

Badmanners är nog säkert bra! Men de har inte allt! Jag har beställt grejor från Ebay de senaste två åren. Där finns allt, jag var lite orolig i början men hitintills har jag inte haft något problem! Jag har sparat in många tusen KR. på att beställa från USA. Trots frakt, moms och tull så blir det billigare på många saker! Det finns ställe på internet som heter https://www.shopusa.com/shopusa/sweden hit kan du skicka dina grejor oftast fraktfritt inom USA. De samlar ihop dina grejor, räknar ut frakt tull o.s.v. Sen skickas dina saker hem inom 1-2 veckor. Gå in och läs.. :cool:

Jo då, vi har faktiskt allt. Inte på sidan dock. Sedan 2008 så är det bara en grej vi inte lyckats leverera, men vi har inte gett upp

Link to comment
Share on other sites

Badmanners är nog säkert bra! Men de har inte allt! Jag har beställt grejor från Ebay de senaste två åren. Där finns allt, jag var lite orolig i början men hitintills har jag inte haft något problem! Jag har sparat in många tusen KR. på att beställa från USA. Trots frakt, moms och tull så blir det billigare på många saker! Det finns ställe på internet som heter https://www.shopusa.com/shopusa/sweden hit kan du skicka dina grejor oftast fraktfritt inom USA. De samlar ihop dina grejor, räknar ut frakt tull o.s.v. Sen skickas dina saker hem inom 1-2 veckor. Gå in och läs.. :cool:

Dem har kanske inte allt på lager men tar garanterat hem det till dig.

Hur gör du om det blir fel vid någon order eller om sakerna pajar som du beställt från USA?

Är det då inte bättre att lägga till de xtra kronorna och köpa här hemma istället. Jag snackar bara för mig själv men tycker att det är smidigast plus att man har koll på garantier.

Link to comment
Share on other sites

Dem har kanske inte allt på lager men tar garanterat hem det till dig.

Hur gör du om det blir fel vid någon order eller om sakerna pajar som du beställt från USA?

Är det då inte bättre att lägga till de xtra kronorna och köpa här hemma istället. Jag snackar bara för mig själv men tycker att det är smidigast plus att man har koll på garantier.

Som jag sa tidigare har jag hittills inte haft problem och sparat in många tusen kronor! Visst kan det hända att något pajar! Det är garanti på grejorna, kan bli lite krångligt att skicka tillbaka och så får man vänta! Men det är upp till var och en!

Link to comment
Share on other sites

:):thumbup: Då förmodar jag att ni "Badmanners" tar hem grejor från USA om någon vill ha en pryl ni inte har hemma?

Klart vi gör. Vi börjar få ihop ett ganska imponerande lager nu. Ring och boka tid så släpper vi gärna in er så att ni kan lukta och botanisera bland grejorna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...