Jump to content

Mustangsugen!


olesch

Recommended Posts

Då har man börjat kolla runt lite efter en SVT COBRA 99+ Cabbe.

Har ni några tips om vad man ska titta på samt vanliga fel på dessa?

Tycker att dem flesta jag sett här hemma i sverige har gått lite långt. Men vad är långt på dessa bilar egentligen?

Om man nu inte hittar någon bra i Sverige hur är det då med import? Några tips kring detta?

Sen är det ju inte bara att köpa bilen, utan man ska äga den med. Hur håller den sig i försäkringsklasser? Har läst här innan om Entusiastförsäkringar men det var gamla trådar, något nytt om detta? Bilsport & MC vet jag att dem inte tar in nyare än 20 år. Hade min Supra där innan.

Tacksam för alla tips och svar!

Mvh Ola

Link to comment
Share on other sites

Orginal bör du kolla efter före trimmade bilar.

Det är ju ett tecken på att dom är hårdare körda även om ingen köper dessa bilar för att glida.

Endel köps dock av entusiaster som vårdar dom ömt. (moi)

Om du kollar i staterna så har deflesta bilarna gått 7000 mil+

Dom körs ju lite mera där och avstånden är oftast större.

Att mätarna är skruvade är ganska ovanligt.

Måste propagera för min bil lite:

http://www2.blocket.se/view/3105072.htm?l=0&c=1&city=0

Vi tog hem två bilar en mörkgrå som gått 2200 mil och min som gått 6300 mil.

Kan ju säga att folk trodde min var nyare än den mörkgråa och då var den i mint condition också.

Den kom med inplastade stolar och mattor.

Det är 6400 välvårdade och välservade mil.

Det enda som finns är några stenskott i fronten.

Har gått kanske 100 mil i Sverige resten är sommarmil på fina vägar i South Carolina.

Den är värd en titt.

Sen är priset förhandlingsbart.

Det satt nya däck på ifrån staterna, den var då även nyservad med nytt KN Filter och Pennzoil i motorn.

Föräkringen ligger för mig 27år i Västerås på 9800:- helförsäkrad med 1500 mil om året.

Detta på Länsförsäkringar Bergslagen.

Och ja, dom är ganska ovanliga. Det tillverkades 3383 cabbar 2001 varav 431 stycken i denna färg.

Mig veterligen finns det två SVT Cobra Cab 2001 i landet.

Du ska även passa dig för 99:orna då många av dessa hade nå skumt fel som gjorde att motorn ej nådde full effekt.

Det var ett jäkla ståhej om detta i USA och tidningen Car and Driver uppmärksammade detta.

2001 testades Cobran igen och då körde C&D 0-60 miles på 4.8sek och kvartsmilen på 13.5. (0.2 sek sämre än Ferrari 360 Modena)

Läs mera om detta här:

http://www.caranddriver.com/article.asp ... e_number=1

Link to comment
Share on other sites

Låter som en riktig pärla din bil!

KOllade upp lite priser på Länsförsäkringar.

En entusiastbilsförsäkring är i stort sätt omöjlig med en sådan om man inte är medlem i en klubb som är ansluten till LF.

En sådan Cobra som din skulle kosta dryga 19 000 kr på mig helår max 1000 mil. Då bor jag i Malmö och är 23år.

Det rolia är att Cobran som kom 03, dvs den med 390HK kostar lika mycket att försäkra.....

Köpa bilen är ju inga svårigheter för min del. Det är mest att äga den, helsjuka försäkringar, ungt folk ska tydligen inte äga fina bilar.

Jag ska fundera lite på din bil Overlake, kanske blir en titt på den!

Link to comment
Share on other sites

skriva den på en förälder e inte o rekomendera, grannen min hade gjort det med hans bmw m3 och han vart påkörd på sidan vid en korsning tackvare en snubbe körde mot rött och av ngn anledning så vart det stul med just det och ingen av försäkringsbolagen betala, så det vart skroten för bilen (ramen vart sne oxo)

då jag skaffade min musse så va jag 22 och fick betala 18600/helår helföräkrad på LF medans IF ville ha 37000:- för samma .. tänk på det att man har inte bilen påställd året om, bara 6 månader så du kan halvera föräkringskostnaden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...