Stefan cmc 1169 September 6, 2004 Report September 6, 2004 Köpte en -66 Mustang cabbe i somras undrar nu om alla cabbar bara är godkända med 1 passagerare (max last 140 kg)?Kan läsa i handskfacket om dom olika däcktrycken vid olika laster och antal passagerare (upp till 3 st). Har bälte för totalt 4 st i bilen, mitten fram inget bälte (benchseat). Någon som vet? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 6, 2004 Report September 6, 2004 Hej.Det är inte vanligt men heller inte ovanligtatt det står i registreringsbevis en passageare.Vi har i Mustang klubben stött på detta på bådeimport Mustanger och även på s.k. Svensk såldaMustanger där det står 1 passagerare i pappret från läns styrelsen. Vanligast så brukar det stå i registrerings handlingarför Fast Back eller senare Sports Roof Mach1. De som kan svara på detta är mycket välkomnamed svar, men jag tror att det är endast länsstyrelsen eller bilprovningen ASB som kan svarapå detta. :wink: Citera
Rolf-Enåsen September 11, 2004 Report September 11, 2004 Kollade mitt reg.bevis och ser att min 65:a cab. som jag in i maj-04, är godkänd för 2 passagerare eller 170 kg last. Tjänstevikten är 1490kg och totalvikten 1660kg.Det gäller tydligen att åka till regestringsbesiktningen med så lite bensin i tanken som möjligt samt utan reservhjul och utan allt annat som inte behövs så kanske man kan få in en gubbe till. Citera
Recommended Posts