Jump to content

Featured Replies

comment_141907

Jag håller på att montera in motor med automatlåda från en 1995 5.0 Mustang i en 1969 Mach1.

Skulle vilja ha tips från någon som trixat med något liknande hur man löst själva växelreglaget, vill gärna ha kvar gamla spaken i bilen kopplat till den nyare lådan, har sökt och hittat en del på nätet men det skulle vara kul att höra era tankar.

Göran i Varberg

comment_141909

Den finns en adapter att köpa så det är inga problem.

Denna har jag monterat in

http://www.summitracing.com/int/parts/pma-pass53104

Sen finns det dessa 2

http://www.summitracing.com/int/parts/lok-ata-1000/overview/

http://www.summitracing.com/int/parts/lok-ata-1001/overview/

Enda som skiljer dom åt är olika spår

Ändrade %s av %s (%s)

  • 4 weeks later...
comment_142600
Jo det vet jag, har både motor med tillhörande låda med kablage och styrboxar från Mustang GT -95.

Detta lilla missöde får lösas på ett eller annat sätt.

Vet inte vad du köpte men går inte axeln använda ändå?

Fyll upp hålrummet i axeln med silicon eller gänga upp och sätt en bult med tätande loctite.

Mycket är lika mellan AOD och AODE fysiskt

  • Author
comment_142601

Jodå den går nog att använda ändå, dock får jag flytta över den lilla stumpen som petar ut från lådan och vrider den elektriska sensorn som talar om för datorn vilket läge som är valt.

Om den behövs, kanske räcker att vrida sensorn till läge D och bara låta den stå där alltid, den styr startspärr och backljus vad jag läst mig till men jag vet inte om den behövs för själva körningen

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...