diskus January 19, 2015 Report January 19, 2015 På min-67a fungerade inte temp, olje o bränslemätaren när jag köpte bilen i höst. Alla mätare rörde sig litet men knappt märkbart. Efter info på detta forum beställdes en spänningsregulator från Vp. Då började oljetrycksmätaren fungera normalt de andra två var lika låga som tidigare, tempade kylvattnet med webertermometern 82 grader så det var ok. Testade då mätarna genom att jorda enl instruktion både temp o bränsle mätare gick i topp så mätarna verkar fungera. Beställde då nya givare både till tank och för vattnet. Fick ikväll mekabstinens så jag tog min varma kaffe kopp ut i garaget kopplade in den nya tempgivaren även med jord o lät den smaka på kaffet. Var helt säker på att jag skulle få fart på tempmätaren men det var som vanligt den lyfte till första strecket!!! Kan den nya regulatorn vara trasig? Citera
bosewallius January 20, 2015 Report January 20, 2015 Jag tror snarare du har ett problem med temp mätaren även om den går i topp vid jordning.Mvh Bosse Sewallius CMC 342 Citera
diskus January 20, 2015 Author Report January 20, 2015 Tog ut den nya bränslegivaren ikväll o kopplade in den utanför tanken o se då fungerade bränslemätaren Så antagligen stämmer det då att tempmätaren är trasig. Vad händer när den går sönder, går den repa på något sätt? Är inte blyg att skruva o kolla fick tex igång klockan fast jag blev varnad att inte pilla i den själv Citera
diskus January 21, 2015 Author Report January 21, 2015 Ikväll provade jag att koppla bränslegivaren till vattentempmätaren och då fungerade tempmätaren. Kan jag ha beställt fel tempgivare? Det är den här jag har köpt, kan den vara till en lampa? http://www.cjponyparts.com/temperature-sending-unit-9-1-1965-1995/p/HW1317/ Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.