Jump to content

GT är väl V8 inte V6?


Stefan Ryen

Recommended Posts

Helt korrekt en GT är med V8

Då ska den ha GT märken på framskärmarna och inte hästen som visas på bilden och så ska den ha fler än 149 hk.

Detta är en litet "upphottad" plain Jane (fälgar, framlysen, GT märke på bakstötfångare och bakspoiler? )

Dessutom så verkar den ha fel baklysen, tycker det ser ut som 1994.

Link to comment
Share on other sites

Den har bakljus från 94-95, helt rätt. Fel kofångare bak, ska vara insänkta bokstäver MUSTANG GT om det är en GT.

Dessutom tror jag att de absolut flesta kom med skinn. Så T bird har rätt. Det är en vanlig V6 som dekaltrimmats.

:-)

Link to comment
Share on other sites

Jag ändrar mig litet ang. baklysena.

De är antingen omgjorda original -94, då de har gult glas på vissa partier, eller någon typ av europa eftermarknads baklysen.

Original -94 baklysen var i helt röd färg och vågrät delning.

Norwall, Var det inte endast -94 som hade vågräta delningen på baklysena?

Kom inte den lodräta delningen på -95?

Link to comment
Share on other sites

94 och 95 är ensamma om vågräta lampor. Har sett ett par "ombyggda" lampor förut. Någon hade, faktiskt, snyggt slipat ur det röda glaset och sedan limmat in gult från någon annan bil. Men jag har aldrig sett lampor som är tillverkade med gula. Men det är mycket möjligt att det finns!

Link to comment
Share on other sites

94 och 95 är ensamma om vågräta lampor. Har sett ett par "ombyggda" lampor förut. Någon hade, faktiskt, snyggt slipat ur det röda glaset och sedan limmat in gult från någon annan bil. Men jag har aldrig sett lampor som är tillverkade med gula. Men det är mycket möjligt att det finns!

Jag gissar på en japanimport, de mustanger som såldes där har gula blinkers. Även skärmbreddarna verkar sitta på de flesta japansålda mustanger av den här modellen. Har själv just en GT importerad från japan.

Edit: verkar inte vara en japan ändå, de har andra ytterbackspeglar som är vikbara, kanske någon som bara flyttat över delarna till den här.

Bakljus och breddare på min:

attachment.php?attachmentid=14938&d=1309728383

Micke

Link to comment
Share on other sites

Stämmer det kan vara Japan import om det är Gula blinkers integrerat i bakljusen

Har själv haft en sådan som var 100% original när jag köpte den med 4000mil på mätaren

Det är väldigt mycket Mustanger av just dessa modeller från just Japan här i Sverige

Rätt naturligt när dom är nästan gratis i Japan och de har väldigt låga mil på mätaren och är välskötta

Här är min gamla...Man fick lära sig lite Japanska.Står det överallt på bilen! ...Ohio Gossimass!! :)

post-2532-144839546937_thumb.jpg

post-2532-144839546921_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

http://www.blocket.se/sodermanland/Ford_Mustang_GT_V6_58351535.htm?ca=11

GT finns väl inte som V6? Är inte GT = V8?

//Stefan

Föresten nu känner jag igen den bilen... Jag har prövat den faktiskt!

Hade stått flera år stilla utomhus och däcken var inte runda och moder jord hade börjat ta den på underrede och bromsar.

Gick inge vidare på vägen men det var sisådär 4år sedan så det kan vara fixat

Vad jag minns så hade bilen efter Japan rullat i England och därefter landat i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Föresten nu känner jag igen den bilen... Jag har prövat den faktiskt!

Hade stått flera år stilla utomhus och däcken var inte runda och moder jord hade börjat ta den på underrede och bromsar.

Gick inge vidare på vägen men det var sisådär 4år sedan så det kan vara fixat

Vad jag minns så hade bilen efter Japan rullat i England och därefter landat i Sverige.

Då är det troligen backspeglarna som är utbytta eftersom det ser ut att vara usa-modellen. Verkar vara något lagkrav i japan att de ska vara vikbara.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Mja, Japan är lite annorlunda.

Detta vet jag.

Om en bil är bredare än 1.80m så kostar det mycket extra att äga den.

Vet inte om det är total bredd med backspeglar utfällda, troligtvis om backspeglarna är infällda.

I alla fall i Sverige mäts total bredd på bil utan backspeglar, vanligtvis är då de flesta större japanska skåpbilar är 1.799m.

Anledningen jag har hört är att parkeringsplatser är dimensionerade för det, också sett att det är bra trångt.

Mustang 2003 Cobra har 1 pryl som är Japan specifikt, infällbara backspeglar.

Mustang Cobra 1999-2001 har 1 pryl som är Japan specifikt, gula blinkers på baklysen.

Faktiskt är det som så att på alla 1999-2004 finns det märkning på baksidan för en potensiell öppning för lampa där det står "Japan only". I USA versionen med helröd baklykta finns ingen lampa i denna del.

Link to comment
Share on other sites

Herregud vad jag älskar alla er entusiaster, som kan så mycket. :) Snacka om att man lär sig nåt nytt varje dag. Tack snälla för allas kunnighet, erfarenheter och att ni delar med er av era kunskaper. Ni är grymma! Och tack för alla svar och tips. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...