Hinkas September 9, 2004 Report September 9, 2004 Ja, som ämnet lyder, vad är det för vikt på en mach-1'a från 72?Kanske om någon har något bra tips för att plocka bort en del vikt på ovanstående bilmodell? Att rense inredningen kan väl inte spara många kilon, det är ju inte precis överflödig inredning...Tack på förhand.Förbehåller mig rätten att detta kanske hamnade i fel forums avdelning :wink: Citera
Kryptonit September 10, 2004 Report September 10, 2004 Enligt regbeviset är tjänstevikten på min 1690 kg om jag kommer ihåg rätt.För att lätta så gäller det att lätta lite här och där. De enklaste sakerna är väl just att se över inredningen samt att byta ut diverse plåtdelar till glasfiber.http://home.swipnet.se/rpglasfiber/Har massa sådana delar. Citera
lestat September 10, 2004 Report September 10, 2004 bara av att byta ut huven mot en i plast, så tjänar du många kg... Citera
Hinkas September 20, 2004 Author Report September 20, 2004 OK, är det bra kvalité också på dom där delarna? Kan ju vara intressant att byta ut huv och dörrar t.ex mot glasfiber, det borde man kunna spara ganska mycket vikt på. Citera
Recommended Posts