Happy February 20, 2015 Report February 20, 2015 Jag köpte en spänningsregulator som ger 5.08 volt vid start sedan vandrar upp till 6.10 sedan ner till 5.98-6.07.Den gamla visade :oljetrycksmätaren visade 20 % och tempraturmätaren 30% (85°). Den nya visarOljetrycksmätaren 75%Tempraturmätaren 80% (85 °)Har inte bytt pumpat olja etc. Att som det var innan bytet.Vill att mätarna ska visa någorlunda på mitten.när motorn visar 95 °så visar tempmätaren att motorn kokar. Citera
Leffe61 February 21, 2015 Report February 21, 2015 Det finns en del i forum för el om detta. En del bygger om till elektronisk spännings reglering då det ger en möjlighet att justera in spänning och därigenom visarvärden. /Leif Citera
Jörgen66 February 21, 2015 Report February 21, 2015 Givarna är motstånd som förändras av temperatur, man han justera detta med hjälp av motstånd i serie med givarna bakom mätarna. /Jörgen Citera
Jörgen66 February 21, 2015 Report February 21, 2015 Hmmm Jag menade förstås att vill man öka motståndet så kopplar man ett motstånd i serie med givaren och vill man minska motståndet så kopplar man det parallellt med givaren.... /Jörgen Citera
Happy February 21, 2015 Author Report February 21, 2015 Det är jag fullt medveten om. Jag vill veta varför den inte är konstant . Varför vandrar den så mycket trodde att det var nått fel. Citera
Leffe61 February 21, 2015 Report February 21, 2015 Vad har du köpt för typ av spänningsregulator? Tydligen är det lite si och så med kvalité på de nytillverkade från Kina. Regulatorn bygger på ett bimetallbleck som slår av och på spänningen och därigenom bildas en upphackad spänning på ca 5 volt. Sök i forum för Teknik, el, tändning och data så finns det en del att läsa. Citera
Happy February 22, 2015 Author Report February 22, 2015 Köpte på vp autoparts.Japp får kolla upp det. Citera
Recommended Posts