Ingemar Nilsson February 22, 2015 Report February 22, 2015 Har en Mustang cab -65 med missljud från servopump. För att demontera pumpen måste man tydligen lossa kompressorn och lyfta den åt sidan utan att lossa slangarna. Har lossat alla bultar som håller kompressorn fast på dess "hylla" utom den som sitter undertill i hörnet närmast fördelaren. Kommer inte åt att trä på en block- eller ringnyckel och det finns inte utrymme att dra bultskallen. Hur bär man sig åt? Citera
turbo57 February 22, 2015 Report February 22, 2015 Kan du inte lossa fästet till kompressorn lite från blocket/leif Citera
Ingemar Nilsson February 22, 2015 Author Report February 22, 2015 Så vitt jag kan se hjälper det inte. Citera
Ingemar Nilsson February 25, 2015 Author Report February 25, 2015 Jag tog en ny titt på situationen och ditt förslag funkade faktiskt. Nu är servopumpen på arbetsbänken.Tack Turbo57! Citera
turbo57 February 25, 2015 Report February 25, 2015 Skoj att jag kunde hjälpa till, funkade på min kompressor , men man vet ju aldrig. Kan du inte försöka skaffa en insexbult så blir det lättare om du måste göra om operationen/Leif Citera
Ingemar Nilsson April 26, 2015 Author Report April 26, 2015 (redigerad) Nu är servopumpen (utbytes) återmonterad. På pumpens baksida finns en gängad tapp (8mm,5/16")som passar in i ett stag som är fäst i motorblocket. Hålet/öppningen i staget är större än den gängade tappen. Jag hittar ingen mutter som passar här! Samtidigt minns jag inte om det fanns någon när jag demonterade pumpen. Kan någon hjälpa mig med foto eller dylikt. Foto av pumpens baksida med tapp nedan.Dessutom har jag två bultar över! 3/8"gänga. Någon som vet var dessa skall sitta? Ändrade %s av %s (%s) Felaktigt bifogad miniatyr Citera
Recommended Posts