Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_143372

Hej!

Vi söker en äldre Mustang Cabriolet vars ägare är intresserad att hyra ut till filmatiseringen av boken Springfloden som kommer visas på TV år 2016. Filmlance heter företaget och är ett av Sveriges största TV-och-film produktionsbolag.

Vi ser gärna att bilen är i någon av färgerna: Grön/grönturkos, Orange/orangeröd, Gul/varmgul, Turkos, eller liknande.

Givetvis erbjuds ersättning.

Enstaka dagar mellan maj-okt.

Intressant? Skriv i forumet så tar jag kontakt med er.

Ha det gott!

Sandra

(Jag hoppas ingen blir skogstokig att jag postar i detta forumet också. Säg till så tar jag bort inlägget isf.)

• 10 years later...
comment_188311

Hej!

Första posten i det här forumet och jag trodde aldrig att jag skulle posta nåt i ett bilforum. Men. Jag råkade hitta den här serien Springfloden och blev helt tagen på sängen av den gröna Mustangcaben. Helt enkelt, vill ha eller åtminstone vill köra.

Men, det finns inte så lite problem med det. Jag var väl den ende som inte hade moppe runt 77, var typ killen som skulle läsa böcker, och jag hade inget som helst intresse av motorer. Och både etta i träslöjd och syslöjd. Jag köpte faktiskt lite längre fram en 142:a och gick en meckarkurs på OK i Järfälla, och hade en kompis som verkligen kunde saker, som att byta kamaxeldrev och sånt. Men jag kom väl aldrig längre än att byta avgassystem och ställa brytarspetsar.... Sen har allt bilfix varit lämna in bil på verkstad.

Så mina förutsättningar är inte de bästa. Har inte heller nåt garage.

Kan man ens börja fundera på en grön Mustang cab som den i serien?

comment_188316

Klart du kan, men garage behöver du ordna. Inte så kul att ha den stående ute. Men visst köper du en på våren och säljer på hösten. Annars skulle i alla fall jag må dåligt av att ha den stående ute. Sedan beror det på prisklass, väljer du en topp notch renoverad kommer du längre mellan småfelen och sedan beror det på din tolleransnivå för lite småfel och skavanker. Vi pratat ändå om snart 60 år gamla bilar. Eller så hoppar du bara, köper på din känsla, kärleken växer och du fixar felen vartefter och ni blir oskiljaktiga livet ut. Så svårt är det inte och rätt kul om man har tid och ställe att vara på. Det kan ändå va bra att ta hjälp att sålla bort rosthögar, sånt är inte kul och tar ofantligt med tid och har knäckt många Mustangdrömmare. Resten är nästan bara kul och rätt basic på såna här bilar. Helt fritt från datorer, appar, uppgraderingar och virus. Tråkigt när du kärat ner dig och sedan upptäcker det var en sminkad gris som faller i bitar och visar sig var fullagad med plast och tidningspapper varvat med hönsnät. Så länge du slipper sånt är det kul. Slut och sunkiga motorer som gör att kläderna luktar apa efter en nedcabbad mystur går alltid att fixa, med lite tid och pengar. Oftast billigast och bäst att sätta i en ny cratemaskin och en eftermarknads insprutning än att ge sig på +55 gammalt porigt knapt bra nytt ens gjutjärnsjunk och tro att lite färg hjälper. Då slipper man åka runt med en bil med dålig andedräkt, vi har så bra luftkvalitet så man känner direkt när det ligger en rishög fem bilar fram i kön.

Ditt nya liv har börjat.

:-)