Jump to content

Funkar 20" fälgar bra på en -09 ?


Ronis

Recommended Posts

Hej !

Tänkte inte göra några modifieringar till detta år, men har lik förbannat börja fundera på nya däck och fälgar:rolleyes:.

Funderar på ett par 20" - 8,5" breda fram och 10" bak, men tänkte för säkerhets skull kolla med er om det är

någon som har (dåliga) erfarenheter när det gäller dessa dimensioner ?? Vilket ET bör man hålla sig till?

Antar att man måste ner i 30-35-profil på bakdäcken för att det ska bli rätt rullomkrets...å det osar dyyyyrt gummi.

Fram borde väl räcka med 40-profil....eller?

Ni som kör med 20" - vad har ni för fälg- och däckbredder ? Några problem ? Vad har ni för ET? Spacers ?

Hur har ni löst TPM-övervakningen?

mvh/ Ronis

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med 255/35-20 fram med 9,5" fälgar och 275/35-20 med 10" fälgar. Har aldrig haft några problem med dem och använder inte spacers. TPM-sensorer införskaffades nya och programmerade in dem med bilen.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med 255/35-20 fram med 9,5" fälgar och 275/35-20 med 10" fälgar. Har aldrig haft några problem med dem och använder inte spacers. TPM-sensorer införskaffades nya och programmerade in dem med bilen.

Kommer du ihåg vilket ET dom har? De fälgar jag kikat på har ET 26mm resp. 43mm. Känns som ett stor skillnajmf orginalfälgarna. Blev nämligen lite fundersam när ET är olika fram/bak, men det kanske är kutym när det gäller jänkare? (Har mest pysslat med framhjulsdrivna svenska bilar;), å där är det samma ET runt om som gäller(om man inte är mkt extrem) ).

Vad går två par TPM-sensorer lös på ungefär ?

mvh/ Ronis

Link to comment
Share on other sites

Kommer du ihåg vilket ET dom har? De fälgar jag kikat på har ET 26mm resp. 43mm. Känns som ett stor skillnajmf orginalfälgarna. Blev nämligen lite fundersam när ET är olika fram/bak, men det kanske är kutym när det gäller jänkare? (Har mest pysslat med framhjulsdrivna svenska bilar;), å där är det samma ET runt om som gäller(om man inte är mkt extrem) ).

Vad går två par TPM-sensorer lös på ungefär ?

mvh/ Ronis

Nej, det gör jag inte. Köpte dem som passade till min bil. Vad TPM-sensorer kostar i dagsläget, har jag ingen aning om för jag köpte dem ca 4,5 år sen. Du behöver även köpa en typ programerar-dosa för kunna aktivera sensorerna till bilen.

Eftersom du har mest pysslat med svensson-åk, lär du få nya erfarenheter med Mustangen. :)

Link to comment
Share on other sites

Kommer du ihåg vilket ET dom har? De fälgar jag kikat på har ET 26mm resp. 43mm. Känns som ett stor skillnajmf orginalfälgarna. Blev nämligen lite fundersam när ET är olika fram/bak, men det kanske är kutym när det gäller jänkare? (Har mest pysslat med framhjulsdrivna svenska bilar;), å där är det samma ET runt om som gäller(om man inte är mkt extrem) ).

Vad går två par TPM-sensorer lös på ungefär ?

mvh/ Ronis

Bättre programerabort dom

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest nho1

Funderar själv på ett par 20" till min GT -08. Vad är TPM?

Är det inte bara att montera dit nya fälgarna alltså?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...