rockness April 9, 2015 Report April 9, 2015 HejJust bytt från original 18´fälgar till 19´ ET35.Nu får jag fenomenet att ena bakdäcket sticker ut lite mer på en sida.Bilen är inte sänkt varför blir det så? //Jerry Citera
Tbird April 9, 2015 Report April 9, 2015 Mycket vanligt problem för 2005 -2014.Du behöver ett justerbart panhard stag för att rätta till det.Sök på 2005 mustang adjustable panhard bar då förstår du bättre. Citera
Tobbe1977 April 10, 2015 Report April 10, 2015 Mycket vanligt problem för 2005 -2014.Du behöver ett justerbart panhard stag för att rätta till det.Sök på 2005 mustang adjustable panhard bar då förstår du bättre.Men bakaxeln borde väl inte ändras såvida den inte är sänkt?Sänker man den så förflyttas bakaxeln. Citera
Wallentin April 12, 2015 Report April 12, 2015 Dom nya fälgarna är säkert bredare och då syns det mer tydligt än innan. Men om det fortfarande ser likadant ut efter några mil så är det justerbart panhardstag som gäller. När de rullade ur fabriken så stämde det säkert inte helt heller. Citera
Greven 1 April 12, 2015 Report April 12, 2015 Detta är mycket vanligt på Mustangerna. Jag löste problemet, genom att köpa distanser på Biltema och placera mellan fälgen och bromsskivan, efter att ha mätt upp skillnaden genom att ta en bräda och lägga mot bakflygeln ned mot backen och på det sättet få måttet från fälgen till brädan och sedan kolla mot andra sidan av bilen. Då ser Du differensen och kan reglera detta. Citera
Tbird April 12, 2015 Report April 12, 2015 Tyvärr gillar inte jag att göra på detta sätt.Problemet är längden på panhard staget. Citera
Wallentin April 12, 2015 Report April 12, 2015 Precis som TBird säger så är det panhardstaget som behöver bytas till ett justerbart. Så kan du centrera axeln och bärarmar, kardan osv hamnar i linge. Istället för att hela tiden vara förskjutet. Citera
rockness April 16, 2015 Author Report April 16, 2015 Tack för alla inlägg,Nu när man har kört med bilen några mil ser det ut som att det blivit bättre.Just panhardstag är ju en billig lösning på problemet. Citera
Recommended Posts