FreRoth April 15, 2015 Report April 15, 2015 Satte i 66ans motorfäste på min 65a och tycker att passformen inte är den bästa. Passagerarsidan går smidigt men när jag ska i med bulten på förarsidan så skiljer det halva hålet. Pressar jag motorn så bulten går i så pekar motorn åt förarsidan.... Känns inte rätt tyvärr... Citera
FreRoth April 15, 2015 Author Report April 15, 2015 Det har jag inte kollat dock... Lustigt att 65ans motorfäste funkar fin fint...Får mäta upp den. Tackar för måtten! Citera
Per Berglund April 15, 2015 Report April 15, 2015 Varför byter du fästen då?Är den smälld med 65ans fästen så formas ju även fästena så det är naturligt de passar bra.Kan ju även vara tvärtom att 66an varit smälldMätningen kan nog avslöja vad som kan hänt Citera
FreRoth April 15, 2015 Author Report April 15, 2015 Sätter på Hookers 6208 headers på min 351W som kräver 66ans fästen för att det ska funka...Därav..66ans fästen är eftermarknadsfästen... http://www.cjponyparts.com/motor-mount-kit-289-302-351-11-1-1965-1972/p/MMK6/ Citera
Per Berglund April 15, 2015 Report April 15, 2015 CJ kan sälja vad som helst!På baksidan av deras affär har dom en skrot de plockar delar och fixar tillKan vara återvunnet och är det "Made In Taiwan" är det inte konstigt de inte passarTa fram roterande filen och se till att de passar...Inte mer noggrant än så Citera
FreRoth April 15, 2015 Author Report April 15, 2015 Ok Jaja, det blir att plocka ur motorn igen och fila lite... Suck! Jag som har jäklats med passagerarsidans grenrör idag.... Dessa Hookers sitter tight... Citera
Per Berglund April 15, 2015 Report April 15, 2015 Kolla ram först..Men plocka ur motorn behövs väll inte.Palla upp motorn och ta en sida i taget.Eller använd domkraft...Rep i taket....håll den still med motorlyft eller annat fantasifullt! Inte många kg att bära upp om du tar en sida i taget Citera
FreRoth April 15, 2015 Author Report April 15, 2015 Vart ute och måttade lite. 34 1/4, 30 och 21 1/2 stämmer...Samt 34 7/16.Lutar åt motorfästerna... Citera
turbo57 April 15, 2015 Report April 15, 2015 Är nog motorfästena, måste erkänna, fick fila och borra lite i mina nya fästen till en "vanlig! 302" för att få det att funka med motor på plats och ytterst lite bryt med hjälp av lyftbalk i taket/Leif Citera
Per Berglund April 15, 2015 Report April 15, 2015 Bra!Du vet väll att korrekt översättning av jänkarnas ord "Bolt On" är "Bygg Om"! Bara att vänja sig och ta för vana att kolla allt man köper minst 3ggr innan man gör nått. Citera
FreRoth April 15, 2015 Author Report April 15, 2015 Det blir att lyfta upp motorn på den sidan och plocka bort fästet och fixa till det!Tackar för supporten! Får väl lägga det i signaturen. Bolt On = Bygg Om Citera
FreRoth April 17, 2015 Author Report April 17, 2015 Har filat upp fästena så det går att lätt att justera lite nu. Men vilken skit! Har haft en konversation med CJ Ponyparts om dessa motorfästen och dom var medvetna om att man var tvungen att borra upp dom lite osv... Suck! Dock så krediterar dom mig kostnaden för fästena. Bra support där CJ!Bli att beställa Ron Morris fästen istället. Eller har ni någon annat förslag? Citera
turbo57 April 17, 2015 Report April 17, 2015 Det är väl den kvaliten som gäller för alla eftermarknadsdelar som är tillverkade i Kina eller Taiwan, ibland ganska bra och ibland mindre bra:silent:/Leif Citera
Per Berglund April 17, 2015 Report April 17, 2015 Ja som sagt är amerikansk standard rätt låg.Ron Morris har jag monterat men helt onödigt så länge motorn ska sitta på sin vanliga plats.Funkar de du har nu blir det inte bättre med Ron Morris.Ron Morris har sämre sämre nästan obefintlig kudde dessutom.Motorkuddarna är idag också ett skämt.Det verkar som dom är tillverkade av överblivna radergummin!Hållbarhet några sesonger i bästa fall! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.