Jump to content

min första leksak


MrLaaziz

Recommended Posts

hej jag är ny och tjej så ni får ha lite överseende med dumma frågor =)

jag har spanat in en modell jag vill ha men blir lite fundersam på att det bra är EN bil ute och när jag har tittat på andra årstider så finns dom inte ? det är en mustang stalker 06...

är det bara så att folk som äger bilarna "sitter" på dom eller är det bara ett påhitt med bara en "nice body"? (hoppas ni förstår vad jag menar)

och ja bilen kommer från (efter vad jag har läst ) eran favorit firma :D (sarkasmen flödar)

men jag hittade bilen på nätet och den såg inte såå jätte farlig ut gjorde en carfax på den oxå

min andra fundering är att jag hittade en tråd där folk sa att dom hade problem med tankning på just 05-06 är det för att det blir för mycket skum eller är det nått annat ?

är det nån av er som har köpt bil från andtfolk? vad har ni för erfarenhet från dom trillar bilarna sönder efter första kurvan eller är dom rätt bra?

Link to comment
Share on other sites

Du får vara lite specifik på vad du menar. Jag förstår inte riktigt förutom att det gäller en Mustang -06.

Problemet med tankningen är att påfyllningsslangen är litet i diametern och kan hosta upp bensinen om man tankar för fort. Fabrikationsfel med andra ord.

Link to comment
Share on other sites

post-9101-144839589781_thumb.jpg

tänkte på varför finns det bara EN sån bil ute på blocket och varför är det bara hos samma försäljare man kan hitta dessa bilar...

i annonsen så heter han mustang stalker

det var därför jag undrade om dom är så ovanliga att när folk köper dom så behåller dom bilarna

eller är det ett hop plock från flera bilar eller typ ett "hemma bygge"

jag menar i dagens läge kan man ju glasfibra ihop en bil och kalla den nisse...

Link to comment
Share on other sites

Ta alltid ett CarFax på ett beg bil köp!

En anledning till ett body kitt kan ju bero på att den tidigare krockats.

"Plast bilar" som denna borde ha ett lägre värde än riktigt byggda original bilar.

Det kan dyka upp en massa obehagliga saker om den slarvigt byggts om så du borde låta få den kollad ordentligt.

Skulle olyckan vara framme om du exempelvis skulle klippa ett viltsvin med den stötfångaren så ska du ha tur om tillverkaren av "pralin asken" finns kvar!

Ett försäkringsbolag täcker inte andra skador än original.

Fast går ju alltid använda original bitar i det fallet!

Link to comment
Share on other sites

är det därför det inte finns så många av dessa bilar? just för att det är mer plast än bil?

hehe om inte annat så är det bara att ta fram silvertejpen och en spray flaska

Link to comment
Share on other sites

okej tack ...

har nån av er här inne en bil från andtfolk?

och vad har ni för erfarenhet av dom ? förutom att dom importerar skrotiga bilar från USA

Otrevliga och hotfulla säljare när man frågar varför dom säljer skrotbilar till fullpris.

Link to comment
Share on other sites

Kolla också på blocket, de flesta sköter sina bilar jättefint! Många uppgraderar sina bilar på olika sätt, och det går att pruta också! Ofta får man mer för pengarna än hos många bil-handlare som tar väldigt höga priser och då har de sällan gjort något med bilarna! Och då menar jag sänkta bilar stora fälgar och däck, tunes, sportfilter o.s.v.

Link to comment
Share on other sites

Till skillnad från många andra kit tycker jag nog ändå att det ser ok ut. Men jag har å andra sidan inte set den live [emoji39]

I övrigt tycker jag nog att mustangen är klart fräckast utan massa påplockad skit. Funderar på att ta bort vingen på min GT och byta till en grill från en V6 utan dimljus.

Ett par snygga fälgar och ett FR väghållningskit med dämpare, fjädrar och krängare hade inte heller suttit fel.

Skickas från min iPhone via DX8

Link to comment
Share on other sites

vi var och tittade på bilen då en krockad bil inte skrämmer mig om den är bra reparerad ...

vilket den inte var... min gubbe är polak och han vet hur bilarna kan se ut när dom är bra fixade då han har haft gamla bilar som han fixade upp hos olika firmor...

just denna bil var den som var värst och ingen av dom andra visade tecken på att vara bra gjorda

50 kg spackel är inte vad jag kallar bra gjort

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...