Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_9633

Vad anses om det? Hur påverkar det bilens värde?

Är det någon skillnad på en Mustang med en 6cyl och en v8 från fabrik.

Eller går det att sätta i en v8+låda utan att behöva göra om något med bilen? t.ex. fästena för motorn..

Vad får man ge för en 302 ~200-250hk + låda?

Går det att få igenom besiktningen?

Vad ska man tänka på om man ger sig på något sånt här?

Många trådar från mig nu ;)

comment_9644

Visst går det att byta från 6a till 8a, det är nig vad jag förstått ganska vanligt. Det är dock en hel del grejor som är olika. Först och främst är det en helt annan framvagn och bakaxel + bromsar fram och bak, sen kommer det till en hel del smågrejor, men som sagt det är inga problem att byta,vad jag vet så skiljer det inget på karossen.

Hälsn Pelle

(som ska göra ett sartförsök i dag)

comment_9662

Hej.

F.O.M. årsmodell 1969 är det betydligt enklare med

konvertering, denna årmodell och senare har mer

delar gemensamt oavset motor.

Ford började att utrusta Mustangen med samma delar

förutom motor och låda dessutom så skickades det ut

ett godkänande om motorbyte.

Detta papper (godkänande) fans hos Ford i Sverige

tidigare, men finns tydligen inte kvar i Fords arkiv

längre. :cry:

comment_9680

Mina standardsvar när den här frågan kommer upp är alltid dessa länkar, jag tar inget personligt ansvar för att det som står där är 110% korrekt, men det ger en bra fingervisning om vad det hela innebär:

http://www.geocities.com/MotorCity/3573 ... l/6to8.htm - för 65/66

http://www.geocities.com/MotorCity/3573 ... I6tov8.htm - 67/68

Du kan också använda sökfunktionen - där finns allt det som det frågas om ofta, och mycket annat godis.

comment_9681
Vad anses om det? Hur påverkar det bilens värde?

Är det någon skillnad på en Mustang med en 6cyl och en v8 från fabrik.

Eller går det att sätta i en v8+låda utan att behöva göra om något med bilen? t.ex. fästena för motorn..

Vad får man ge för en 302 ~200-250hk + låda?

Går det att få igenom besiktningen?

Vad ska man tänka på om man ger sig på något sånt här?

Många trådar från mig nu ;)

Skit i värdet det är inga problem med det.

Jag har gjort hela konverteringen från 200cui till V8 på 69'a och det är enkelt

Kan bara säga att det är bättre att sälja bilen och köpa en färdig men det bestämmer du ju själv.

Tror denna fråga varit uppe förr så sök här på forumet.

Annars kan du maila mig om du har någon specifik fråga

comment_9686

Tack för svaren! :)

Det var ett alternativ ett tag, men nu har jag "köpt" (ska hämta och betala bara) mig en musse med v8, så jag slipper den biten.

:) Men någon annan kanske finner tråden givande.

Mer info om bilen kommer :D

Känns kul att ens första bil blir en Mustang! :D

comment_9766

Min första bil var en Mustang II -76 när jag var 16år

Men hur kul var den ärligt talat? :roll:

Hittat "hem" igen nu efter div andra bilar.

Ang konvertering så är väl inte värdet det som sjunker på en Mustang om man inte passar sig för allt stora ingrepp.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.