Jump to content

Recommended Posts

Hej alla glada Musseägare ! tänkte höra om det finns någon som har ett bra recept på hur man botar knarrande oljud från

bakvagnen när man passerar en oljämnhet eller håla i vägen, det är väl bladfjädrarna och dess infästningar som låter antar jag.

Måste jag kanske byta ut dessa, eller ev gummibussningar, vore trevligt med en bil som i det avseendet är så tyst som möjligt.

Senast jag skrev höll jag på med att fixa rost på hästen, detta är nu klart, dessutom har elen fixats med dragning till reläer

så att belysningen håller sig i shack. Servostyrning från Borgeson på plats, stort tack till Andrew CMC 315 för all support,

nytt värmepaket, ny bakre vevaxeltätning, nytt oljetråg monterat eftersom tidigare ägare dragit sönder gängorna och monterat en

gummiplugg .

Mustangträff Huskvarnaparken Ons 13/5

Vi kanske ses

Jödde!

Prova att demontera hänkena i bak och smörj med litiumfett samt om du hissar upp bilen och ställer den på pallbockar så att du kan sänka bakaxeln då öppnar sig bladen så att det blir glipa. Förr fanns det grafitfett på sprayburk som man sprutade på och lät torka innan man sänkte bilen :)