Jump to content

Recommended Posts

Igår kom fenomenet att när jag vrider av tändningen fortsätter bilen gå precis som vanligt, först när jag slår av ljuset på bilen så stängs motorn av, kan starta bilen fast ljusen inte är på men för att stänga av den måste jag slå av ljusen?? vad kan ha hänt och vart ska jag börja felsöka?? mvh /Hans.

Petronix brytarlöst, slipade av kontaktytorna i fördelarlocket lite grann med en smärgelduk innan problemet uppstod pga att det var lite oxid på dom, kan det ha något med saken att göra?

Har inget med att du slipade.

Tror mer på att det helt enkelt är dags att byta tändnings switchen

En akilleshäl i Mustang som man bör byta...Blir lätt kortslutningar eller krypströmmar i denna

post-2532-144839596994_thumb.jpg

Att jag fråga om tändsystemet beror på att detta är ett vanligt problem om man har ett MSD tändsystem.

Jag har MSD och fick problem med att motorn gärna ville gå vidare.

Det löstes med att jag lödde in en Diod så här

http://www.msdignition.com/page.aspx?id=3296

Tror inte Pertronix skulle vara hjälpt av detta men säkert lika känslig för krypströmmar

ok, bytte faktiskt den förra säsongen, så borde inte vara den men man vet aldrig, tänkte om det blivit nåt jordfel eller liknande men kan bör prova och byta den igen.

ok, då ska jag kika på det, problemen uppstod efter jag varit ute och kört när det regnade som fan så antar att det kan ha kommit väta på fel ställe.