Jump to content

Recommended Posts

Köpte min 06a för två veckor sedan o allt fungerade,men nu när frugan skulle provköra så gick inte förarstolen att flytta fram,elektrisk,jag flyttade illbaka den längs bak när jag köpte den så det fungerade då,,nån som vet problemet??Kollade säkringarna i motorrummet men stod ju inte vilka säkringar som gick till vad så inte så enkelt..

Hej

Nej det är bara längd justeringen som inte fungerar.alltså fram o tillbaka.Är det olika säkringar åt alla håll så att säga.hittade bara en säkringen till stolen..

Hej

Nej det är bara längd justeringen som inte fungerar.alltså fram o tillbaka.Är det olika säkringar åt alla håll så att säga.hittade bara en säkringen till stolen..

Känns som knappsatsen svårt utan att varit där och sett live

Hoppar på och frågar, hur ser du vilken felkod som har med sätet att göra? Mitt säte funkar inte i höjd/tilt läget det låter som elen går fram men det rör inte sig.

Däremot funkar fram/bak samt svanken. Läste på USA forum att just el sätena har problem.

Det kan finnas 2 problem.

Vanligtvis samma matning för hela stolen.

1. Mekaniskt, någon av kuggstängerna kärvar mekaniskt och har gått sönder. (Är det så ska det låta om motorn när du försöker flytta stolen).

2. El problem, vanligtvis i "spaken" för inställningen (då låter det inte om motorerna i vissa håll).

Eftersom jag hör att "strömmen" går fram från reglaget så är det nog inget elproblem utan snarare något mekaniskt. Vet du var jag kan hitta reservdelar. Minns att jag frågade Grufman och dom ville ha närmare 10 K för delar. Låter dyrt då det inte är hela underredet som pajat bara en delfunktion