Jump to content

Recommended Posts

Jag har laddat ner el-schema till -66, där finns inget om Rally-Pac och inget om Radio.

Är det någon som kan tala om vart de olika kablarna skall ta vägen?

Grymmt, tack så mycket!

Är det någon som har använt Rally Pac ihop med Ignitor II?

Varvräknaren skall tydligen vara kopplad i serie med tändspolen, mellan tändnings låset och resistorkabeln.

När man installerar Ignitor II så skall man ersätta resistorkabeln med en vanlig kabel.

Hur påverkar detta varvräknaren?

Paralellt hade ju varit väldigt enkelt, det blir till att försöka räkna på det och se hur det verkar.

Det borde ju finnas någon duktig instrument reparatör i landet som kan svara på detta.

Vid närmare eftertanke så fungerar inte paralellkoppling.

Ingen ström går genom varvräknaren då all ström går genom den nya kabeln eftersom den har nästan noll motstånd.

Det hade mao funkat lika bra som ampere mätaren, som ju endast mäter förlusterna i kabeln mellan generatorn och batteriet och därför visar nada.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...