October 2, 200420 yr Author comment_9798 Jag har laddat ner el-schema till -66, där finns inget om Rally-Pac och inget om Radio.Är det någon som kan tala om vart de olika kablarna skall ta vägen?
October 2, 200420 yr comment_9803 Hittade via det här inlägget http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... +el+schemaLänken till http://www.hammar.dyndns.org/http://www.hammar.dyndns.org/wiring.htmOch framför allthttp://www.hammar.dyndns.org/wiring/1966/66acces1.jpgHoppas det hjälper
October 4, 200420 yr Author comment_9825 Grymmt, tack så mycket!Är det någon som har använt Rally Pac ihop med Ignitor II?Varvräknaren skall tydligen vara kopplad i serie med tändspolen, mellan tändnings låset och resistorkabeln.När man installerar Ignitor II så skall man ersätta resistorkabeln med en vanlig kabel.Hur påverkar detta varvräknaren?
October 4, 200420 yr comment_9837 Hej.Har du otur så bränner du dioden i varvräknarenoch gör den funktionsoduglig. Det kan också bli avbrott i genomgången, strömmentill tändpolen går ju genom räknaren. Har haft funderingar på om det går att köra parallelltmed en speciel kabel bara för tändspole.
October 4, 200420 yr Author comment_9841 Paralellt hade ju varit väldigt enkelt, det blir till att försöka räkna på det och se hur det verkar.Det borde ju finnas någon duktig instrument reparatör i landet som kan svara på detta.
October 4, 200420 yr Author comment_9842 Vid närmare eftertanke så fungerar inte paralellkoppling.Ingen ström går genom varvräknaren då all ström går genom den nya kabeln eftersom den har nästan noll motstånd.Det hade mao funkat lika bra som ampere mätaren, som ju endast mäter förlusterna i kabeln mellan generatorn och batteriet och därför visar nada.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.