Jump to content

Motorkuddar till Mustang cab -65 med v8 289


Recommended Posts

När jag köpte bilen för ett år sedan märkte jag rätt snart att kylfläten då och då nuddade fläktkåpans nederkant. Böjde till kåpans kant med tång för att öka spelet.

Nyligen har jag bytt kudden under växellådan (c4) för att försöka få bort vibrationer i bilen vid farter runt 90 km/h. Då återkom problemet att fläktvingarna nuddade fläkt kåpan längst ned. Eftersom fläktkåpans nederkant nu vilade på den nedre kylarslangen var jag tvungen att klippa bort fläktkåpans nederkant.

Bytte igår motorkuddarna mot nya då jag antog att de gamla "säckat ihop". Döm om min förvåning när fläkten efter en provtur sjönk ytterligare så att bladen nu nuddar den nedre kylarslangen!? Motorkuddarna jag beställde från VP-autoparts har nummer 2220 och 2221 och borde passa min bil som är tillverkad i maj 1965.

Vad är fel?

Link to comment
Share on other sites

det finns lite glapp i karossfästes hålen . så lossa kaross fästena träbit+ domkraft under oljetråget och lyft motorn tills det stoppar och spänn sedan karossfästena.brukar funka om motorn är för låg . ev kan man göra avlånga hål i fästena så man får upp motorn i det läge man vill ha den i.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har du möjligen någon chans att lägga ut bilder, det hjälper oss lite mer att svara korrekt.

Här kommer bilder! Några är tyvärr upp och ner. Ni får stå på händerna när ni tittar! :D Jpost-8970-144839615581_thumb.jpgag klarade inte av att rotera dem i datorn

Fläkt och höger respektive vänster motorfäste med kuddar.

post-8970-144839614826_thumb.jpg

post-8970-144839615195_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...