July 31, 20159 yr comment_146909 Hej har en 302 som jag tänkte köpa förgasare till,men blir inte klock ska jag ha en edelbrock 1404eller 1405 ?
July 31, 20159 yr comment_146911 1404 är på 500 CFM och 1405 är på 600 CFM. Beror lite på hur du skall använda bilen.För in "dina" värden i tabellen på länken nedan, så ser du vilken förgasare som passar bäst. Blir inte bättre med större förgasare än nödvändigt.http://www.summitracing.com/expertadviceandnews/calcsandtools/CFM-Calculator/
July 31, 20159 yr Author comment_146943 Tack!jo jag viste att det var 500 samt 600 men då det finns en mängd olika trådar på nätet (mest amrekanarna) där folk tipsar om olika! Så ville jag se vad folk här säger! har fått olika bud! Många tycker att man bör köpa 600 och vissa säger 500!för och nackdelar med båda
July 31, 20159 yr comment_146944 Som sagt, är det en gatbil/glidarbil räcker det med 500. Skall du köra bana och vill ha max effekt på över 6000 varv är det 600 som gäller.
August 3, 20159 yr comment_146973 Jag kör med Holley 570 cfm och just nu med äldre Holley 600 cfm, kört mellan Stockholm - Rättvik turo Retur, snitt hastighet ca 110 km ibland lite BLYFOT 140-160. Har klarat förbrukning på tro det eller ej 1.1 lit milen. Men jag har även Ford original 4 port och standard förutom headers just nu lirar klockrent.Så det är inte bara storlek på förgasare utan även kombination munstycken, flottör justering mmsom tändningsinställning spelar in en hel del. Allt detta är en hel vetenskap och kräver även om man köper nytt div justeringar och utprovningar för att man skall hitta rätt.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.