Jump to content

Kabelbrand i min Mustang 1968 (Vattholma)


Snorre70

Recommended Posts

I dag va familjen på väg till Forsmarks träffen.

Tur i oturen kom vi inte så långt innan det small till under instrumentbrädan o röken fyllde coupen, så det va bara nita o ta ur familjen ur den härliga 1968, Ja tänkte att nu brinner hela skiten upp. Men jag tog en skiftnyckel o tog bort + polen på batteriet. Röken försvann sakta men säkert.

Hade inge direkt verktyg med mig, men kunde ganska snart se att den va kablar som smält samman o av.

Där stod jag o fatta inge o kunde inte göra något, el för mig är som ett språk som varit ut dött i 1000 tals år.

Men det stanna en kille o tjej o fråga om det va start motorn som krångla, nä tyvärr sa jag kabel brand.!

Men killen va du duktig o sa att du kan nog köra hem bilen fast den inte startar med nyckel, har du bara en bit kabel så ska vi nog få det att snurra igen. Sagt o gjort, kabel mellan solonoden o batteriet, o vips så brumma bilen igen, o det kom ingen rök alls längre.

Jag hoppas att han finns här på forumet, för det visade sig att han själv hade en 70:ia Mustang.

O finns du här så vill jag tacka dig så himmla mycket igen, Tusen tack. Du gjorde varan dag så mycket lättare i alla fall.

Så nu är det bara att lyckas lista ut om detta går att fixa på något smidigt sätt, Men det troligaste och kanske det smartast är att byta ut kabel härvan under instrumentbrädan,

Så om någon vet något ställe som har denna härva för ett bra pris så släng gärna in ett svar har!

Dessa ha jag tittat på

http://www.cjponyparts.com/wiring-kit-without-tach-small-block-v8-coupe-and-convertible-1968/p/WK68B/

post-6810-144839648043_thumb.jpg$397.99

http://www.cjponyparts.com/american-autowire-complete-wiring-harness-classic-update-kit-1967-1968/p/WHC6768/

post-6810-14483964806_thumb.jpg$649.99

Vilket är lättast o smidigaste troligen 1

Vilket är det bästa möjliga troligen 2

Inge lätt val då jag vill ha det i så bra original utförande som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

En sten är lite lättad, det va inga problem med detta genom försäkringsbolaget, dom rekommenderade oxå en firma mycket nära mig.

Ska dit o prata med Alf som han heter i morgon.

Link to comment
Share on other sites

  • Daniel Linde changed the title to Kabelbrand i min Mustang 1968 (Vattholma)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...