Jump to content

bromsuppgradering -67 390


mange.e65

Recommended Posts

Hej!! Ska byta till PB med ny huvudcylinder och booster , pedal och så!! Min fråga är , är det nån som vet vad det sittrr original monterat på 67-68 med 390 (lite trångt) sitter det 8" eller 9" , eller rent av 7"

Link to comment
Share on other sites

Okay, nu fattar jag. Du skall förmodligen ha en Midland Ross booster dvs en likadan jag har på min Shelby 67.

Har en extra nyrenoverad här i Texas som jag mätte och den är 7" djup från fästet mot torpedväggen till mellanläggsplattan

vid huvudcylindern och diametern inklusive klampringen är 8". Den andra typen av booster är Bendix som

inte hålls ihop av en klampring utan är krympt ihop.

Vet inte måtten på denna typ.

Mvh Bosse

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Min bil hade en 428 i original men har en 289 HP nu. GT500 hade aluminium COBRA Le Mans ventilkåpor och den på förarsidan hade material bortfilat i kanten f6r att huvudcylindern skulle få plats. Trångt med andra ord. Kolla Ebay. Har du skivor eller trummor fram eller skall du byta hela bromssystemet fram?

Mvh Bosse

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag harbskivor runt om men original huvudcylinder för trummor/trummor! Får det inte att fungera, så tänkte det är lika bra och byta ut hela skiten och passa på att montera servo då

/ magnus

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...