Jump to content

Ställa förgasare,


tobbsen51

Recommended Posts

Hello

Har problem med att min 289 när jag ger fullt gaspådrag och motorn är kall så tappar den kraft och låter som att den skall dö, då släpper jag bara gasen så är det okej sedan. När bilen är varm är det inte längre något problem.

Misstänker att förgasaren inte är ordentligt inställd efter motor renovering, förra ägaren hade samma problem.

Ska vara standard 2 ports monterat på den idag.

Mvh Tobias

Link to comment
Share on other sites

Okej, jo jag har choke dock vet jag inte om jag använder den på rätt sätt då jag ofta tycker den är svårstartad. Motorn skall vara nyrenoverad hos wallins i Göteborg 2013 och har knappt gått efter det.

Link to comment
Share on other sites

Ditt problem när du varvar lämnar jag till någon med bättre kunskap men problemet att motorn är svårstartad kall har jag också haft. I mitt fall var troligen förgasaren 'för ren' efter renovering. Choke-spjället ska ju stänga nästan helt när motorn är kall och man trycker ner gasen lite, det gjorde inte min. Efter att öppnat gasspjället lite och bara nuddat choke-mekanismen stängdes den. Jag har smort allt länkage lite mer och tror det hjälper. Symptomen var mycket svårstartad och alldeles för låg tomgång kall. Jag renoverade min 289'a i vintras och den behövde ett antal mil innan den började gå bra överhuvud taget, framförallt på tomgång. I ditt fall låter det som om du har manuell choke, men det kanske kan vara värt att kolla att den stänger ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...