Jump to content

Recommended Posts

Hej! Dags att rusta upp bilen lite till, är inne på att slänga in en kompressor men vet inte vad folk har fått betalat för det?

Har fått pris på 3 olika kompressorkit från ett företag, men jag tycker själv det låter väldigt dyrt?

Roush Kompressorkit 550 hkr ca 70000 kr + moms + frakt

Edelbrock Kompressorkit 466 hkr 60000 kr + moms + frakt

Whipple Kompressorkit 550 hkr 60000 kr + moms + frakt

Utöver detta tillkommer även montering.

Som sagt tycker jag detta låter väldigt dyrt, borde väl gå att beställa själv från USA (kanske till och med Sverige) rätt mycket billigare?

Kanske finns det till och med någon där ute som säljer en begagnad?

Allt ni kan komma med är till stor hjälp! :D

Låter helt klart dyrt. Med de priserna borde ju närmast momsen ingå kan man tycka :)

De här verkar ha rätt schysta priser, men jag har aldrig beställt därifrån själv. Vet inte ens om de skickar till Sverige.

http://www.americanmuscle.com/mustang-supercharger-0510.html

Vill man åka kompressormatad Mustang undrar jag om det nästan inte är bättre att sälja GT:n och köpa en Shelby istället. Hur väl klarar transmissionen i en GT den extra kraften vid kompressorkonvertering? Tror det kan bli rätt kostsamt att byta även dessa grejer. Sen finns det väl mer grejer som är förstärkta i Shelbyn vad gäller chassi i sånna saker?

Tyvärr är det dyrt att ta hem från Usa nu jämfört med 2 år sedan. Dollarn har stigit 2 kr sen dess. Tull och moms blir rätt saftigt när man köper ngt dyrt. Sen får du nog räkna med ett kopplingsbyte som pallar med den nya effekten. Om du har manuell låda. Automaten tål inte så mkt effekt i längden har jag läst mig till. Sen är ju inte bromsar och andra chassidetaljer lika grovt som på GT500´n. Sen går det aldrig att få den laglig med eftermonterad kompressor. Men det vet du kanske redan :) Det blir ju som sagt lite mer saker att fixa.