jödde August 27, 2015 Report August 27, 2015 Hej alla !Tänkte kasta ut en fråga ang min förgasare, som sitter i min musse -68 289 otrimmad, vad jag vet iaf.Har upptäckt att sekundärportarna inte öppnarja jag vet, det borde varit åtgärdat för länge sedan, har haft bilen ett år drygt, men den har gått fantastiskt braoch jag har inte haft behov av att burna.Men när den ju ändå sitter där vill man ju att det ska fungera som det är tänkt.Holley 600mod 1850-9 (0778)man chokevacuumöppnade sekundärportarJag har gjort följande inställningar, justerat bränsleblandningsskruvarna (2 st på min förgasare) till max vacuum18 in/hg efter att jag ställt tändningen, står nu på 6 grader föd.Hur jag vet att secportarna inte öppnar?satt ett plastgem på dragaxeln, flyttar sig inte en myefter att jag varit ute och kört som sig bör med luftrenare på.Frågan gäller, vad skulle ni ha gjort i nästa läge?PW standard är förmodligen en 65a om man läser enl Holleys egen sida.Tacksam för svar!Jödde Citera
bosewallius August 28, 2015 Report August 28, 2015 Gjorde du ett banzai ax, dvs gasen i botten, när du var ute och körde? Om inte öppnade inte sekundärportarna. Mvh Bosse Sewallius CMC 342 Citera
ThomasFB August 30, 2015 Report August 30, 2015 Hej alla !Frågan gäller, vad skulle ni ha gjort i nästa läge?PW standard är förmodligen en 65a om man läser enl Holleys egen sida.Tacksam för svar!JöddeKollat att membranen är hel och att det kommer vakuum till klockan. Efter det testat med svagare fjäder…. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.