MikaelDessner October 23, 2015 Report October 23, 2015 Hej.Köpte en Mach -73 i våras och fick med en pärm med kvitton m.m. på framförallt motordelar. Såg idag av en slump namnet Morgan Roos (CMC 549) på forumet. Kände då igen namnet och kollade då i pärmen som följde med bilen. Hans namn står på många av kvittona i denna.Är det någon som känner/kände honom och vet om han ägt en svart (original blå) Mach 1 med 351c som han trimmat? Kan det vara denna motor som sitter i min bil?http://www.mustangclubsweden.org/threads/4606-Nu-skall-det-byggasMin bil har Ford racing rullyftare, Weiand insug och Edelbrock 1407-förgasare samt K&N luftfilter.Tacksam för alla svar.Mvh /Mikael Dessner Citera
Kenneth Boström November 3, 2015 Report November 3, 2015 Hej Jag köpte hans 351cl. 4v som satte i orginal och han hade köpt en 351cl. 2v från 1970 som han gjorde i ordning med div. trimm. Citera
MikaelDessner November 3, 2015 Author Report November 3, 2015 Hej Kenneth och tack för svaret.Då kan det vara den motorn som sitter i min bil då kanske. Vet du (eller någon annan) något mer om bil/motor etc? Jag försöker få tag i M. Roos själv men hittar inget nummer. Det jag vill veta bland annat är om motorn är konverterad till blyfritt.Mvh/Mikael Citera
JohnRB November 3, 2015 Report November 3, 2015 Hej Kenneth och tack för svaret.Då kan det vara den motorn som sitter i min bil då kanske. Vet du (eller någon annan) något mer om bil/motor etc? Jag försöker få tag i M. Roos själv men hittar inget nummer. Det jag vill veta bland annat är om motorn är konverterad till blyfritt.Mvh/MikaelProva http://personer.eniro.se/p/elin+roos/12909789 Citera
Per Berglund November 9, 2015 Report November 9, 2015 Roos är kompis till mig och jag har skruvat in och ur båda motorerna. Jag skickar uppgifter med p.mSkickas från min iPad via Tapatalk Citera
MikaelDessner November 12, 2015 Author Report November 12, 2015 Tack Per. Detta vore väldigt tacksamt.Mvh/Mikael Citera
Recommended Posts