Rolf-Enåsen October 28, 2004 Report October 28, 2004 Ingick instrumentbräda med runda instrument, 140mph hastighetsmätare, och träimitation i pony optionen? Citera
Ronnie S October 28, 2004 Report October 28, 2004 Japp! Och "kromade" (rostfria) sargar på pedalerna, matta på "kick panels", dom speciella sätena och dörrsidorna (med "pistol grip" öppningshandtag) samt träimitationsratten. Jag blir dock osäker på hur långt upp hastighetsmätaren gick. I min bil (1966 med pony-inredning) vill jag minnas att den är graderad till 200 km/h, så jag tror att milesmätarna bara gick till 120 mph. Citera
Ronnie S October 28, 2004 Report October 28, 2004 Jag tittade på en bild, och visst har du rätt. Mätaren går till 140 mph!!!! Citera
Pelle cmc 375 October 28, 2004 Report October 28, 2004 Jag trodde att runda mätare tillhörde GT utrustningen inte deluxinredningen men är inte säker. Citera
Ronnie S October 29, 2004 Report October 29, 2004 1965 GT hade runda mätare, och ytan bredvid mätarna var svart ("black camera case").1965-66 med pony-inredning hade också runda mätare, men träimitation på ytan bredvid mätarna.1966 fick samtliga bilar dom runda mätarna. Bilar med standard-inredning hade dock INTE samma "instrument bezel" som -65 GT, vilket man kan tro vid en snabb anblick. 66:an har en liten extra kromsarg som går innanför den stora yttre sargen.Svårt att förklara på ett bra sätt i ord, men titta på den här katalogsidan så kanske ni förstår: http://catalogs.google.com/catalogs?hl= ... catpage=28 Citera
Recommended Posts