Jump to content

Vilken Mustang?


CAJ

Recommended Posts

Hej, ny på forumet och tycker redan att det verkar vara ett kanon ställe!!

Har funderat på att importera en Mustang från USA,

(känner en snubbe som brukar åka över till USA någon gång vare år.)

Men har vissa ekonomiska begränsningar, har tänkt att bilen får kosta runt 40000kr exklusive frakt m.m, så min fråga är vad ni erfarna Mustang ägare tycker jag ska köpa för Mustang?. Vill helst ha V8:an.

Är glad för alla tips och idéer!!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är för lite pengar för att anstränga sig att ta hem en Mustang från USA.

Mustanger är inte särskillt mycket billigare där än i Sverige

Heta som tusan överallt.

För 40.000 får du i princip ett renoveringsobjekt.

Är det nått sånt du tänkt dig?

Är du van att meka?

Är det en klassiker du vill ha (64-73)?

Link to comment
Share on other sites

Hej, har tänkt mig en nyare Mustang, 94-98, och när jag pratade med killen jag känner som importerar från USA så lät det som han nog kunde få tag på en Mustang i hyfsat skick för 40.000kr (runt 6000dollar), ingen som vet vad priserna ligger runt på ett ungefär?

Link to comment
Share on other sites

Hej, har tänkt mig en nyare Mustang, 94-98, och när jag pratade med killen jag känner som importerar från USA så lät det som han nog kunde få tag på en Mustang i hyfsat skick för 40.000kr (runt 6000dollar), ingen som vet vad priserna ligger runt på ett ungefär?

dom ligger där, mellan 6 och 10000usd, beroende på modell och skick..

Lista upp vad det är du VILL ha, och utgå därifrån, vill du ha en med V8, köp inget annat bara för att den är mycket billigare.

Så här ser min spec ut...

94-95

GT 5.0

max 80000miles (14000mil typ)

Svart eller röd

5 vxl manuell

Välvårdad

Svart skinn

AC

Coupé..

Sök sedan, och verkar det som att det finns få bilar utifrån ditt krav, spar mera pengar!!

Klipp gör man väldigt sällan på annons, utan priset motsvarar oftast skicket, inte alltid, men oftast.

Autotrader.com är ett tips.

Link to comment
Share on other sites

Ja dom nyare 94+ är billigare!

Kolla på E-bay motors så kan du leta själv.

http://www.motors.ebay.com/

Kan vara bättre att köpa dessa modeller i Tyskland.

Från EU-land slipper du alla avgifter som moms etc.

Där kastar dom bort V8 Mustanger 94-98 då deras skatteregler gör det svindyrt att äga en V8

Kolla den här 95'an som gått 5000mil för 68000kr drygt

http://eng.autoscout24.com/home/index/detail.asp?ts=5869566&id=37867491&sc=&make=29&model=2149&pricefrom=&euroto=&zip=

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ta en titt på http://www.mobile.de, där finns många Mussar mellan 1994-98, såväl V6 som V8. Då har du ju dessutom möjligheten att åka ner och kolla själv efter det du vill ha, alltid vanskligt att överlåta det till någon annan om man inte känner varandra väldigt väl. "Fint skick" kan betyda olika saker för olika personer...

Rätta mig om jag har helt fel, men jag har för mig att Mustang såldes i Tyskland fram till 1997. Dessutom är det rätt populärt bland amerikaner att plocka över bilar till Tyskland i samband med Nato-tjänstgöring.

Ett tips är att använda sig av t ex Microsoft Autoroute om man planerar en shoppingrunda i Tyskland. Då kan du lägga in alla adresser du vill besöka och får förslag på bästa rutt. Du får även en bra översikt hur de olika adresserna ligger i förhållande till varandra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...