Jump to content

Kabel till innerbelysning från bagagelucka Mach 1 -73


Recommended Posts

Hej.

 

Håller på att byta ut inredningsmattan i min Mustang Mach 1 från 1973 och upptäckte när jag rev bort den gamla att en lös kabel för att tända innerbelysningen när bagageluckan öppnas är lös.

Kabeln går längs förarsidan och låg lös innanför panelen under instrumentpanelen. Är det någon dom vet var/hur denna skall kopplas? Det är en typ honkontakt på kabeln.

Jag har inte hittat någon lös kabel i andra änden. Någon har under årens lopp troligen arbetat med elsystemet då det finns några tomma hål på instrumentpanelen nedanför ratten.  Jag har även ett vred till höger om ratten som jag inte vet vad den har för funktion då jag inte upptäcker att något händer när jag vrider på den.

Är det någon som har en Mach 1 eller bil med samma panel och ett foto på hur det skall se ut från fabrik vore jag tacksam. Skall själv ta ett kort under dagen och lägga upp.

 

Tack på förhand

 

/Mikael

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kolla elschemat, det kanske kan leda till något. :-) Hoppas det går bra att jag länkar detta http://www.7173mustangs.com/images/1973_full.pdf

Om jag fattat det rätt så innehåller lampan en kvicksilverkula som reagerar på gravitationen, alltså att lampan alltid har 12 V och tänds automatiskt när bagageluckan är öppen men är släckt när luckan är stängd.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...