Jump to content

Motorrum


jorsei

Recommended Posts

Nån som vet hur vattenavrinningskanten ska se ut.Tidigare ägare har bytt ventilationsplåten och även plåten under men han bankat ihop det lite fult.Håller på och renoverar motorrummet och tänkte återställa till nyskick,försöka åtminstone.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Kan detta vara till hjälp? http://www.early-mustang.com/charlotte/page.html Verkar vara en mycket fin originalbil (guldmetallic) Det ser ut som det ska vara rejält med karosserikit lite slarvigt kletat på denna list. Så var det på min också, och den var helt orörd. Själva uppviket verkar inte heller vara spikrakt. Kan nog se lite olika ut från bil till bil, det gick ju rätt fort på bandet :wink: Notera även att det verkar vara sprutat något, typ body/underredsmassa strax under listen, vid fläktmotorn. Ska det va så ska det! :P

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag hade också en del underredsmassa vid fläkten.Dom verkar ha sprutat det lite hur som haver.

Men nu har jag kollat på säkert hundra bilar på nätet och säkert 80% har slipat bort kanten som är uppvikt och många av dom är riktigt fina renoveringar.Sen kollade jag på sidan som du länkade till,och den guldfärgade som verkar vara orörd såg ju lika bulig ut som min.Så då är frågan ska man spara kanten och försöka snygga till den eller slipa bort eländet.Rätt eller fel ???????

Link to comment
Share on other sites

Det gjordes faktiskt så här slafsigt på 1960 talet så låt det vara som det är om Du är ute efter original !

Min bil som är MCA-godkänd ser precis så här slafsig ut.

Vill du bara ha det snyggt - fixa till det som du vill ha det.

Tänk på att vi, på 2000 talet, har en helt annan syn på vad som är OK

och snyggt än vad man hade 1965.

Vi överrenoverar nästan alltid eftersom våra referenser är helt andra än då.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...