Mr falk March 11, 2016 Author Report March 11, 2016 Jag vet inte riktigt hur mycket jag ska ändra när jag programmera min mustang gt... Jag har bytt gasspjäl. 62 mm Öppetfilter. 97 mm invändigt på röret... Korta heders bbk... Sen racekattar från firrita... Mangnaflo dämpare bak... Jag tror att jag ska ställa oktan på 91. Stänga av lamdan bak.. Finns bara program för långa heders.. Gasspjäl inga problem... Luft filter är närmaste 95... Skickat från min E6553 via Tapatalk Citera
Mr falk March 11, 2016 Author Report March 11, 2016 C&L racer är 95 på luftfilter.. Skickat från min E6553 via Tapatalk Citera
monkeyman March 11, 2016 Report March 11, 2016 Skulle nog vända mig till någon av de "stora" typ steeda, BAMA el dyl och beskriva vad du gjort med bilen och få en custom tune anpassad till din bil. 1 Citera
FastMagnus March 11, 2016 Report March 11, 2016 Du behöver normalt sett inte stänga av dom bakre så länge du åker med shorty headers ställ in på 93 oktan finns trådar om det här på forumet. Sen väljer du det som ligger "närmast" dina specar testa att starta sen. Själv har jag beställt tune från Lund tune för att se hur dom funkar Citera
Wallentin March 11, 2016 Report March 11, 2016 Köp en custom tune. Kommer gå mkt bättre än om man plockar ihop ngt med handdatorn :) Citera
Mr falk March 12, 2016 Author Report March 12, 2016 Jag trodde man var tvungen att stänga av dom bakre lambda på grund av racekattarna.... Blir det inte missvisande med racekattar? Skickat från min E6553 via Tapatalk Citera
grufman March 16, 2016 Report March 16, 2016 De bakre sensorerna påverkar inte bränsle luftblandningen överhuvudtaget, utan är bara kontrollsensorer för att kolla att kattarna funkar som dom skall. om dom bakre sensorerna börjar felkoda pga racekattar så kan man stänga av dom så slipper man det problemet. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.