berne November 3, 2004 Report November 3, 2004 Några tips om vilket medel som lämpar sig bäst för att putsa upp lite torrt och matt läder? Kan vinylspray användas(eftersträvar samma finish som man får med den) eller rekommenderas något annat? Citera
joli001 November 4, 2004 Report November 4, 2004 Tag kontakt med en "Tapeserare/möbelrenovering" dom har bra medel för "uppputsning" av läder.Annars har väl USA Trading Company 0521/22 40 80 sådant medel./Johan Citera
GöranM November 5, 2004 Report November 5, 2004 Ta kontakt med en sadelmakare de har ofta rengöringsmedel och mjuk-görande medel som du smörjer in efter rengöring.Detta för att skinnet inteska spricka. Citera
Qenth November 5, 2004 Report November 5, 2004 Hej Blev fundersam, fins det äkta läder till stolarna, även till en 67a ?Har bara hört talas om den falska läder immitationen vinyl varianten.Om det nu finns även i äkta vara, så undrar jag vad detta kan kosta. Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 5, 2004 Report November 5, 2004 Hej.Det är mycket ovanligt med läder klädsel iMustang, men det finns. Det är nog mer än 90% som har vinyl av olika slagoch utseende. :wink: Citera
Qenth November 5, 2004 Report November 5, 2004 Hej Lars Det var mycket intresant, det där med äckta läder i stolarna. Har själv klätt om mina med venyl. men om jag kännt till det här med läder, hade jag nog sattsat på det, även om det blivit dyrare. Vart vänder man sig, om intresset är annorlunda än original. Nyfiken och frågande. Citera
Stig November 6, 2004 Report November 6, 2004 Jag vet en firma som är duktig på läder och skinn.Blomkvists Sadelmakeri och TapetserarverkstadRyssbylundsvägen 4380 30 RocknebyTel. 0480 660 78www.blomkvistsadelmakeri.comHälsning Stig Citera
berne November 6, 2004 Author Report November 6, 2004 Klädseln är specialsydd i skinn av en sadelmakare i Göteborg. Alla sittytor och instrumentbräda. Mycket snyggt men det har blivit aningen torrt och skulle behöva putsas upp. Citera
Recommended Posts