Freggie March 12, 2016 Report March 12, 2016 Hej! Funderar på att skaffa en short shift växelspak och undrar om någon har lite info om dom. hur mycket kortare blir lägena? Och vilken ska man satsa på? Är inte gjort av pengar just nu då jag just lämnat in mina fälgar på riktning/lackering och just har beställt pype bomb! Citera
Mr falk March 12, 2016 Report March 12, 2016 Hej! Jag har short shift på min och lägena blir betydligt kortare. Typ mellan fri läge å växel.. Så hälften... Riktigt gött på vägen.. Men lite jobbigt vid racing.. Skickat från min E6553 via Tapatalk Citera
Spawn March 12, 2016 Report March 12, 2016 Short shift är riktigt nice. Med min blir det 32 mm mellan lägena om jag inte minns fel. Känns hårt och bra. Citera
Spawn March 12, 2016 Report March 12, 2016 Har även pypes på min. Det är riktigt nice ljud enligt mig, Tror inte att du kommer att ångra dig. Citera
Wallentin March 13, 2016 Report March 13, 2016 Kör med Hurst shortshift, riktigt tajta och fina lägen :) Bra om man behöver växla fort, hehe. Spaken ska egentligen peka lite bakåt, men jag vände på den så den pekar framåt, var inte skönt att ha den bakåt. Citera
Freggie March 14, 2016 Author Report March 14, 2016 Hur är det med tull och moms när man skickar med saker med en bil i container? Är det bara att betala? Citera
BigBen March 14, 2016 Report March 14, 2016 Min erfarenhet är att du kan bli "sköntaxerad" dvs. får betala en schablonavgift på värdet. Ligger över vad det blir om man räknar exakt. Du lär få betala först, men kontrollräkna sedan och klaga. De gånger jag har räknat själv har jag alltid fått tillbaka pengar. Citera
Recommended Posts